Obsah:
I. Digitální
telefonní ústředny MATRACOM 6500
II. Ovládání standardního telefonu
III. Organizace návodu
IV. Volání
V. Příjem hovorů
VI. Služby poskytované během
hovoru
VII. Přesměrování
VIII. Týmová spolupráce
IX. Kontrola a ovládání vlastního
aparátu
X. Ovládání Vašeho aparátu z
jiného místa
I. Digitální telefonní ústředny
MATRACOM 6500
Digitální pobočkové telefonní ústředny představují
v současné době špičku v technologiích pro telefonní komunikace. Jsou nasazovány
v průmyslových podnicích, hotelích, nemocnicích, úřadech a orgánech státní
správy. Dovolují budovat důmyslné rozprostřené sítě a jsou proto vhodné
I pro výstavbu privátních nebo specializovaných telefonních sítí např.
pro železnici nebo záchrannou službu
Mezi přednosti digitálních ústředen MATRACOM
6500 patří široká paleta uživatelských funkcí vycházející ze zkušeností
s pobočkovými systémy v praxi. K dispozici jsou také nástroje pro účinné
řízeni distribuce hovorů. Protože záběr aplikací ústředny je velmi široký,
některé funkce budete používat denně, jiné nepoužijete vůbec. Základní
koncepci řady MC 6500 je jednotný přístup
ke všem
Službám telefonní ústředny bez ohledu na
to, zda má uživatel k dispozici obyčejný telefon s rotační číselnicí, nebo
výkonný digitální telefon MC 610 vybavený displejem. Pravdou ovšem je,
že uživatel, který chce využít celé škály funkcí a není vybaven komfortním
digitálním aparátem s displejem, je nucen vyvolávat služby ústředny pomocí
číselných kódů. Postupy a uplatnění těchto kódů pro analogové telefonní
přístroje, základní digitální přístroj MC 400, ale i pro
digitální přístroje s displejem popisuje tento manuál.
Základní vlastností digitálních ústředen
je jejich programovatelnost. Program rozhodujícím způsobem ovlivňuje činnost
ústředny. Toto naprogramování provádí při instalaci specializovaná firma.
Ta podle požadavků zákazníka povolí nebo zakáže použití některých funkcí
a služeb jednotlivým účastníkům. Pokud tedy některé funkce nejsou dostupné
z Vaší pobočky, informujte se, bylo-li Vám použití těchto funkcí povoleno
systémovým programátorem. Některé změny může
provést také Váš telefonní údržbář, spojovatelka (operátorka) a k některým
programovacím krokům může být oprávněn i běžný účastník.
Tento manuál je rozdělen do několika kapitol
podle stavu spojení. Kapitoly si v klidu pročtěte a zvažte, které funkce
a služby jsou užitečné pro Vaši práci. Ty se naučte používat, případně
je naprogramujte na tlačítka Vašeho komfortního telefonu pro rychlé použití.
Za nejdůležitější lze považovat tato jednoduchá čísla:
Navolení státní linky |
0 |
Volání
pracoviště spojovatelky |
9 |
Závěrem nám dovolte projevit přání, abyste
byli s telefonováním s pomoci systému z řady MC 6500 spokojeni. 1 když
jako každá nová věc může zpočátku vzbuzovat obavy, věříme že se postupně
naučíte využívat všech funkcí a služeb, které se hodí pro Váš způsob telefonování
a práce vůbec.
II. Ovládání
standardního telefonu
Tento návod můžete použít k ovládání standardního
telefonu, ale i digitálních telefonů.
A. Tlačítka a volba funkcí na aparátech
1. Základní číselnice
Základní číselnice je buď rotační, nebo tlačítková
Na číselnici provádíte nejenom volbu jednotlivých účastníků, ale také zadáváte
kódy Vámi požadovaných služeb nebo další údaje (čas buzení, osobní identifikační
kód atd.). Analogový aparát může vytáčet jak pulzní tak v tónové DTMF volbě.
Systémový programátor může přiřadit
služby i tlačítkům “*”. a “#”.
2. Speciální tlačítko pro vyžádání služeb během hovoru
Aby telefonní ústředna byla schopna rozeznat,
že během hovoru od ni požadujete další služby, je před volbou kódu služby
třeba stisknout tlačítko FLASH. Na digitálních telefonech firmy MATRIC
je toto tlačítko označeno písmenem R. Přístroje, které nemají ani tlačítko
R ani FLASH, musí být přepnuty do módu pulzní volby a místo stisku R se
použije vytočení čísla “2”. Proto na obyčejných přístrojích s rotační číselnicí
používáme během hovoru číslo “2” jako prefixu. V dalším textu je okamžik
stisku aktivačního tlačítka označován písmenem R ale každý uživatel musí
rozhodnout podle typu jeho aparátu, jestli použije tlačítko R, tlačítko
FLASH nebo vytočí “2” v pulzní volbě.
3. Ostatní funkční tlačítka
Komfortnější telefonní přístroje nabízejí
další funkční tlačítka. Mezi základní funkční tlačítko patří také tlačítko
LNR nebo REDIAL na digitálních přístroJích. Po jeho stisku se automaticky
znovu vytočí posledně vytočená sekvence čísel. Obdobnou funkci poskytuje
ústředna každému účastníku i po vytočení kódu služby Redial (viz dále).
4. Indikační kontrolka na digitálních aparátech MC 400
Základní digitální aparát MC 400 je vybaven
kontrolkou LED. Ta může být systémovým údržbářem naprogramována pro různé
funkce: sledováni interní pobočky, externí linky nebo sledování aktivace
nějaké funkce (přesměrováni, filtrace apod.)
B. Tóny generované ústřednou a jejich význam
1. Oznamovací tón
Nepřerušovaný trvalý tón Pokud slyšíte tento
tón, očekává se volba telefonního čísla nebo čísla služby, případně zadání
osobního hesla. Volte teprve po obdrženi oznamovacího tónu
2. Obsazovací tón
Přerušovaný tón v rychlém rytmu obdobný obsazovacímu
tónu veřejné sítě. Volaná pobočka je obsazena, není volná žádná externí
linka, nejste oprávněn k tomuto typu hovorů (např. mezinárodní hovor.)
právě vyžádaná služba není pro Vás dostupná, se neprovedla úspěšně.
3. Vyzváněcí tón
Přerušovaný tón v pomalém rytmu obdobný vyzváněcímu
tónu veřejné sítě. Volaná pobočka vyzvání. V případě aktivace funkce Call-Back
(Zpětné vyzvonění) tento tón uslyšíte po zvednutí sluchátka.
4. Speciální tón při vytáčení
Velmi rychle přerušovaný tón, který signalizuje, že ústředna vyhledává
účastníka nebo provádí spojení v externí síti. Vyčkejte až tón skončí a
ústředna přejde do běžného stavu hovoru nebo signalizace obsazeno. Tento
tón je vydáván také po dobu vytáčení z paměti zkráceného vytáčení.
5. Tón čekajícího hovoru
Krátký, zřídka se opakující tón během hovoru Vám signalizuje, že na Vaši
pobočku přichází další externí hovor. Tento hovor si můžete převzít a přepínat
pak mezi hovory. Pokud hovor není převzat do určité doby, je přesměrován
na operátorské pracoviště.
6. Tón napojení
Krátká pípnutí během hovoru Vám oznamují, že se do Vašeho stávajícího hovoru
napojila oprávněná osoba a založila tak třístrannou konferenci.
7. Signál čekání
Dvě krátká pípnutí v delších intervalech oznamují, že interní účastník,
se kterým hovoříte, Vás přepnul do stavu držení (Hold) a brzy se vrátí.
8. Hudba při čekání
Hudbu při čekání slyší externí účastníci,
pokud je přepnete do stavu držení (Hold). V tomto stavu se volající nachází
také od okamžiku kdy si vyžádáte speciální službu ústředny tlačítkem R,
až do dokončení operace (např. po dobu přepojovaní apod.). V systémech
MC 6502 / 04 nevybavených kartou hlasového
průvodce je hudba při čekání nahrazena signálem čekáni.
III. Organizace
návodu
A. Oddíl funkcí
1. Nadpis funkce
Popis funkce. Vystihuje
situaci a okolnosti funkce,vysvětluje postup v daném kroku. |
popisuje akci
uživatele, zvláště pak volbu čísel na aparátu |
IV. Volání
A. Hovor s interním účastníkem
1. Spojení s interním účastníkem
Chcete hovořit s
jiným uživatelem připojeným na pobočkovou telefonní ústřednu Interním číslem
účastníka může být číslo pobočky, nebo čisto vyzváněcí skupiny. Prosím,
informujte se v aktuálním telefonním seznamu. |
číslo účastníka |
Slyšíte vyzváněcí
tón, účastník se Vám ohlásí, domluvte se s volaným a ukončete hovor. |
zavěste |
Slyšíte vyzváněcí
tón, účastník však není přítomen a nehlásí se. Chcete, aby Vás zavolal
až bude opět přítomen. (Call-Back na volnou pobočku) |
R + 5 a zavěste |
Slyšíte obsazovací
tón, účastník hovoří. Chcete, aby Vás zavolal až skončí hovor. (Call-Back
při obsazenu) |
R + 5 a zavěste |
Privilegovaní účastníci
(spojovatelka, ředitel) mohou v případě, že volaná strana hovoří provést
násilné napojení do hovoru. |
R + 7 |
Takto je vlastně
založena třístranná konference. Lze se ovšem napojit i diskrétně pouze
k volanému, zatímco jeho protistrana je odsunuta do čekání. |
R + 8 |
Napojení lze zrušit
i bez položeni sluchátka. |
R + 9 |
2. Spojení s operátorkou (spojovatelkou)
Chcete se spojit
s operátorkou nebo s aparáty operátorského servisu nebo s pobočkou pro
noční provoz. |
9 |
Slyšíte vyzváněcí
tón - čekáte ve frontě volajících neobslouženi |
|
Slyšíte obsazovací tón - pracoviště
operátorky není v aktivním stavu, operátorka není přítomna. |
|
3. Hlasité hlášení pomocí reproduktoru na digitálních
telefonech
Pokud jste k této
službě oprávněn, můžete hlasité vyvolat účastníka, který používá jeden
z digitálních telefonů MC 410, MC 420, MC 420E, MC 510 nebo MC 610. Pokud
je účastník volný, uslyší z reproduktoru Vaše hlášeni, aniž by musel zvedat
sluchátko.653 a číslo účast, |
|
Chcete vyvolat
všechny účastníky zařazené do ohlašovací skupiny 1 Jaký je rozsah této
skupiny se informujte u správce ústředny. |
651 |
Chcete vyvolat
všechny účastníky zařazené do ohlašovací skupiny 2. |
652 |
Chcete vyvolat
všechny účastníky s digitálními telefony s reproduktorem. |
650 |
Pokud během hromadného
vyvolávání někdo zdvihne hovořící aparát, vyvoláváni je ukončeno a Vy hovoříte
pouze s tímto účastníkem. |
|
B. Hovor s externím účastníkem
1. Spojení s účastníkem ve státní síti
Chcete zavolat
běžné externí telefonní číslo. |
0 a volané externí
číslo |
Mezi prefixem 0
a Vámi volaným číslem můžete počkat, na indikaci státního tónu, ale vzhledem
k tomu, že Vaše pobočková ústředna generuje tón sama (tzv. pseudo tón),
je čekáni zbytečné a můžete volit po prefixu rovnou externí číslo. Po dobu
volby je linka ztišena. Další průběh volání je shodný s voláním do veřejné
sítě. Promluvíte s volaným a hovor
ukončíte. |
Zavěste |
Ihned po vytočení
prvních dvou číslic externího čísla slyšíte obsazovací tón pobočkové ústředny.
To znamená, že všechny dostupné státní linky jsou obsazeny. Chcete, aby
jste byli zavoláni, až se některá uvolní. (Call-Back na přeplněné externí
linky) |
R + 5 a zavěste |
Při vytáčení meziměstské
nebo mezinárodní předvolby můžete dostat obsazovací tón pobočkové ústředny.
Znamená to, že Vám nebylo povoleno vytáčeni těchto prefixů. |
zavěste |
2. Automatické vytáčení čísel - Redial, Save/Repeat
Chcete vytočit
naposledy volané číslo. (Redial) |
89 |
Chcete vymazat
číslo z paměti naposledy volaného čísla. |
666 |
Je obsazeno Chcete,
aby se naposledy volané číslo uložilo do přechodné paměti. (Store) |
R + 877 a zavěste |
Zavěsili jste již,
ale chcete, aby se naposledy volané číslo uložilo do přechodné paměti (Store). |
877 |
Chcete vytočit
číslo uložené v přechodné paměti (Repeate). |
875 |
Chcete vytočit
číslo uložené v přechodné paměti (Repeat) bez vytáčení aktivačních kódů. |
Zvedněte sluchátko
a asi 5 vteřin vyčkejte |
Chcete vymazat
číslo uložené v přechodné paměti. |
665 |
3. Vytočení čísla z centrální paměti čísel
Chcete vytočit
číslo uložené v centrální paměti telefonních čísel. Čísla mají pozice 000
až 299 nebo 999. |
7 + pozice |
Příklad: Chci vytočit
číslo provozovny v Žatci, jež je uloženo systémovým programátorem nebo
operátorkou na pozici 37. |
7037 |
Pokud je obsazeno,
je možné zvolit funkci zpětného vyzvonění (Call-Back při zkráceném vytáčeni) |
R+5 |
Až budete vyvolání,
uslyšíte krátce přerušovaný tón, který signalizuje vytáčení. Číslo ze zkrácené
paměti se automaticky vytočí. Můžete uskutečnit hovor. |
|
4. Ovládání a použití soukromé paměti telefonních
čísel
Každý aparát má
přístup ke své privátní paměti deseti telefonních čísel. Tato čísla nejsou
sdílena s jinými uživateli. Pozice je určena číslici 0 až 9. |
|
Chcete zaznamenat
externí číslo do jedné z deseti pozic Vaší privátní paměti. |
672 + pozice
+ 0 + externí číslo a zavěsit |
Chcete smazat čisto
uložené v jedné z deseti pozic Vaší privátní paměti. |
673 + pozice
a zavěsit |
Chcete použít (volat)
číslo uložené v jedné z deseti pozic Vaší privátní paměti. |
63 + pozice |
5. Tísňová volání
Čísla tísňového
volání je možno vyvolat z každé pobočky, v kteroukoli dobu a bez ohledu
na to. jestli je aparát zamčený nebo oprávněný k externím hovorům. Čísel
je celkem deset a mohou být odlišena na denní a noční. Laskavě si vyplňte
samostatně tato čísla podle Vaší instalace v tabulce na konci návodu. Můžete
vytočit číslo z jedné z deseti pozic. |
15 + pozice |
6. Přístup na příčkové linky a zvláštní směry
Standardní přístup
na příčkové spoje a zvláštní směry se provádí pomoci prefixů. Základní
směr je směr státních linek a přistupuje se na něj kódem 0. Ostatní směry
se volají speciálními kódy, které určuje správce systému |
kód směru +
externí telefonní číslo |
C. Rušení automatického zpětného vyzvonění
1. Rušení zpětných vyzvonění (Call-Back)
Chcete zrušit všechna
zpětná vyzvonění, která jste si vyžádali |
69 |
V. Příjem hovorů
A. Vyzvedávání hovorů
1. Vyzvedávání hovorů zvonících na Vašem aparátu
Externí hovory
zvoní v rytmu podobném vyzvánění telefonů připojených přímo na veřejnou
siť. |
|
Interní hovory
zvoní v rytmu se stejně dlouhou mezerou a dobou zvonění v rychlejším rytmu. |
|
Zpětné vyzvonění
(Call-Back), které jste si objednali volbou R + 5, je několik krátkých
zazvonění. |
zvedněte sluchátko |
Slyšíte vyzváněcí
tón - je volána pobočka, na kterou jste aplikovali službu zpětné vyzvonění.
Slyšíte státní tón - můžete započít volbu externího čísla,linka je pro
Vás rezervována. |
|
Slyšíte tón vytáčení
- je vytáčeno čisto z paměti zkrácených čísel. ?
|
|
2. Vyzvednutí hovoru zvonícím na jiném aparátu
Chcete zvednout
aparát, který je ve stejné vyzvedávací skupině, jako Váš aparát. Vyzvedávací
skupiny jsou definovány správcem ústředny. |
11 |
Chcete zvednout aparát, který
není ve Vaší vyzvedávací skupině. |
64 + číslo zvonící
aparátu |
Chcete zvednout
volání směrované na aparát s funkcí nočního servisu. |
12 |
3. Příjem dalšího hovoru během konverzace, který
byl oznámen pípnutím
Oznámí-li Vám ústředna
zvláštním tónem během hovoru, že na Vaši pobočku přichází další externí
hovor, můžete tento hovor převzít a přitom aktuální hovor odsunout do čekáni.
Další ovládání hovorů se řídl pokyny v části “Služby poskytované během
hovoru.” |
R + 60 |
V tento okamžik
se nacházíte ve standardní situaci, kdy s jedním účastníkem hovoříte a
jeden je v čekání (Viz další kapitola.) |
|
VI. Služby poskytované
během hovoru
A. Přepojování, konzultace a konference
1. Příjem hovoru a přepojování s ohlášením
Vyzvedli jste zvonící
telefon. Chcete ohlásit příchozí hovor volané pobočce a poté ho přepojit.
Nejprve zavolejte pobočku kam chcete přepojovat |
R + číslo pobočky |
Jste spojeni s
touto pobočkou, původní hovor Je v čekáni. Můžete provést ohlášení hovoru.
A přepojení. |
zavěste |
2. Makléřský hovor
Místo přepojení
se můžete přepnout zpět k původnímu hovoru a aktuální hovor přesunout do
stavu čekáni. |
R + 2 |
3. Návrat k původnímu volajícímu
Chcete se pouze
vrátit k původnímu hovoru a konzultaci s tím s kým jste hovořili zrušit. |
R + 1 |
4. Třístranná a vícestranná konference
Chcete, abyste
mohli hovořit všichni tři dohromady. (Konference) |
R + 3 |
Každý z krajních
účastníků konference (ti co nevytáčeli R+3) mohou přizvat další účastníky
konference výše popsaným postupem. Pro rekapitulaci: |
R + číslo pobočky
R + 3 |
5. Přepojení bez ohlášení
Chcete provést
přepojení bez předchozí konzultace. |
R + číslo pobočky
a zavěste |
6. Přepojení na obsazenou pobočku
Chcete přepojit
na některou interní pobočku. |
R + číslo pobočky |
Ale je obsazeno.
Přesto můžete provést přepojeni. Pokud se volaný do určitého času nepřihlásí.
hovor se vrátí na pracoviště spojovatelky nebo k Vám |
zavěste |
7. Přepojení s vyhledáním / hlášením
Chcete vyhledat
některého účastníka pomoci hlášení z reproduktorů na digitálních telefonech
a pak ho případně přepojit. Jste ve stavu hovoru s jedním účastníkem. Zahájíte
hlášení (viz též sekce “Hlasité hlášení pomocí reproduktoru na digitálních
telefonech”) Použijete jednu z následujících variant: |
R + 650 a hovoříte |
R + 651 a hovoříte |
|
R + ó52 a hovoříte |
|
R + ó53 a hovoříte |
|
V případě, že se
Vám hledaný ohlásí, můžete na něj normálně přepojit. |
zavěste |
Když se volaný
nehlásí, zavěšením ukončíte hlášeni a opětovným vyzvednutím se vrátíte
k tomu, kdo Vás volal. |
|
8. Vytáčení externích čísel s přepojením
Zavolá Vás účastník
a požádá Vás o vytočeni externího čísla. |
R + 0 + ext.
č. zavěste |
Tímto způsobem
může vytočit sekretářka čisto řediteli apod. |
|
9. Konzultační hovory
Konzultační hovory
se podobají výše uvedenému přepojováni s ohlášením. Během hovoru zjistíte,
že chcete zavolat další stranu (i externí). |
R + volané číslo |
Navodíte tak stav,
kdy jedna strana je v drženi a s jednou hovoříte. Jejich pozice můžete
jednoduše zaměnit. (Kdo čekal bude mluvit, kdo mluvil bude čekat.) |
R + 2 |
Můžete se vrátit
ke straně, která čeká a stranu, která právě hovoří odpojit. |
R + 1 |
Můžete založit
konferenční hovor mezi Vámi a zbylými dvěma stranami. |
R + 3 |
Nebo můžete spojit
stranu, která čeká se stranou, se kterou hovoříte a sami z hovoru vystoupit. |
zavěste |
B. Držení hovoru, čekání a parkování
hovorů
1. Držení hovoru a jeho vyzvednutí
Během hovoru potřebujete
přerušit hovor, vybavit si jinou věc a zase se k hovoru vrátit. Nejdříve
uvedete hovor do stavu drženi (čekáni). |
R + 16 a zavěste |
Protistrana slyší
tón čekání nebo hudbu při čekání.. |
|
Hovor můžete obnovit z Vaší i z jiné pobočky |
17 + číslo pobočky, kde je hovor v
držení. |
Uvedená služba
se jmenuje parkováni a vyzvedávání hovorů a je velmi efektivní. Maximální
doba, po kterou může být hovor v zaparkován je nastavitelná systémovým
programátorem. |
|
C. Příklad na použití funkcí během
hovoru
Příklad:
Paní Zelená zvedla telefon. Volá pan Sladký z Finančního úřadu a chce
hovořit s panem Novotným z účtárny (linka 4695). Paní Zelená se nejdříve
chce zeptat pana Novotného, jestli chce s panem Sladkým hovořit. |
R + 4695 |
Nyní pan Sladký
slyší hudbu při čekáni a paní Zelená hovoří s panem Novotným. Příklad může
mít několik pokračováni: |
|
Pan Novotný si
přeje hovořit s panem Sladkým. Paní Zelená ho tedy přepojí. |
zavěsit |
Pan Novotný si
nepřeje hovořit s panem Sladkým vůbec. |
R + 1 |
Nyní pani Zelená
hovoří opět s panem Sladkým, omlouvá se mu a ukončí hovor. |
|
Pan Novotný si
sice nepřeje hovoří s panem Sladkým, ale chce, aby paní Zelená přepojila
pana Sladkého na pana Zábřehu (linka 4955). |
R + 1 |
Vysvětlí panu Sladkému,
že bude přepojen na pana Zábřehu. |
R + 4955 a zavěsit |
pan Novotný nechce
přímo hovořit s panem Sladkým, ale chce, aby se paní Zelená zeptala na
důvod telefonátu. Paní Zelená tedy provede změnu pozice hovořícího (Novotný)
a čekajícího (Sladký). |
R + 2 |
Teď může pani Zelená
zjistit důvod voláni. Poté se chce vrátit k panu Novotnému (čeká) a panu
Sladkému (hovoří) zavěsit. |
R + 1 |
Také by bylo možné
opět zaměnit pozice obou volajících a věc by prodiskutovala pani Zelená
s panem Novotným zatímco pan Sladký by čekal. |
R + 2 |
Poslední možností
je, že pan Novotný chce, aby si všechno vyjasnili s panem Sladkým i s paní
Zelenou dohromady. |
R + 3 |
Takto byla založena
trojstranná konference. Pokud bude chtít jeden z jejích účastníků z konference
vystoupit. zavěsí. |
|
Pozn.: |
Veškeré řízení
spojení prováděla výhradné paní Zelená. |
VII. Přesměrování
Funkce přesměrování Je Jednou z nejdůležitějších
funkci telefonní ústředny. Dovoluje Vám zabezpečit, aby v době Vaší nepřítomnosti
nebo zaneprázdněnosti hovory určené pro Vás nevyzváněly na Vašem aparátu,
ale vyzváněly na jiné pobočce nebo skupinách poboček.
Přesměrování se děli podle toho, jaký je
původ hovorů, které jsou přesměrovány (všechny, pouze externí nebo pouze
interní volání), jaký je mechanismus přesměrováni (okamžitě, pokud máte
obsazeno, pokud hovor v krátké době nepřevezmete) a podle toho jaký je
cíl hovoru (interní účastník, interní skupina poboček, operátorský servis,
externí čisto). Dalším kritériem je, jestli je cíl přesměrování předdefinován
správcem systému, či zda jste cíl navolili při aktivaci
přesměrování (fixně a variabilní přesměrování).
A. Vyžádání si a zrušení přesměrování
u vlastní pobočky
1. Okamžité přesměrování na vybranou pobočku - variabilně
Chcete, aby všechny
Vaše hovory dostávala vybraná pobočka |
84 + číslo KAM
se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
Zrušení tohoto
druhu přesměrováni. |
874 a zavěsit |
Chcete, aby interní
hovory pro Vás zvonily na vybrané pobočce. |
850 + číslo
KAM se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
Zrušení tohoto
druhu přesměrováni. |
855 a zavěsit |
Chcete, aby externí hovory
pro Vás zvonily na vybrané pobočce. |
851+ číslo KAM
se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
Zrušení tohoto
druhu přesměrování. |
856 a zavěsit |
2. Okamžité přesměrování na předdefinovanou pobočku
- fixně
Chcete, aby všechny
Vaše hovory dostávala předdefinovaná pobočka. |
854 a zavěsit |
Chcete. aby Interní
hovory pro Vás zvonily na předdefinované pobočce. |
852 a zavěsit |
Chcete, aby externí
hovory pro Vás zvonily na předdefinované pobočce. |
853 a zavěsit |
Zrušeni všech druhů
přesměrováni na předdefinovanou pobočku. |
859 a zavěsit |
3. Přesměrování na vybranou pobočku pokud máte obsazeno
- variabilně
Chcete, aby v případě,
že máte obsazeno dostávala všechny Vaše hovory vybraná pobočka. |
86 + číslo KAM
se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
Zrušení tohoto
druhu přesměrování |
876 a zavěsit |
Chcete, aby v případě.
že máte obsazeno dostávala Vaše externí hovory vybraná pobočka. |
80 + číslo KAM
se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
4. Přesměrování na vybranou pobočku pokud hovor neberete
- variabilně
Chcete, aby v případě,
že hovor po krátkou dobu neberete dostávala všechny Vaše hovory vybraná
pobočka. |
83 + číslo KAM
se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
Zrušení tohoto
druhu přesměrování. |
873 a zavěsit |
B. Vyžádání si a zrušení přesměrování
z jiné pobočky na Vaší pobočku
Tato funkce vyžaduje
zvláštní, tzv. sekretářské oprávnění. Zabezpečí, že hovory určené pro jinou
pobočku budou vyzvánět u Vás. |
|
1. Okamžité přesměrování z vybrané pobočky na Vás
- variabilně
Chcete, abyste
mohli odpovídat na všechny hovory původně určené pro vybranou pobočku |
82 + číslo ODKUD
se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
Zrušeni tohoto
druhu přesměrováni. |
61 + číslo ODKUD
máte hovory přesměrovány a zavěsit |
C. Přesměrování na hlasovou poštu a
ovládání hlasové pošty
1. Okamžité přesměrování na hlasovou poštu - Voice
Mail
Chcete, aby všechny
Vaše hovory byly směrovány na centrální záznamník (hlasovou poštu). Tato
funkce pracuje pouze v případě instalace hlasové pošty. |
880 + číslo
KAM se mají hovory přesměrovat a zavěsit |
2. Přehrání a ovládání Vaší hlasové schránky
Otevřeni Vaši
schránky hlasové pošty. |
19 + číslo Vaší
schránky |
Další postup je
závislý na typu hlasové pošty, prosíme, informujte se v návodu k použití. |
|
D. Funkce nevyrušovat
1. Zabránění příjmu hovorů na Vaší pobočce - Nevyrušovat
Chcete, aby Vaře
pobočka nepřijímala žádné hovory a nacházela se ve stavu “obsazeno - nevysušovat”
pro Všechny volající. Externí hovory pro Vás jsou směrovány na operátorský
servis. |
871 a zavěsit |
2. Povolení příjmu hovorů - Zrušení funkce Nevyrušovat
Chcete obnovit
normální stav příjmu hovorů na Vaší pobočce. |
872 a zavěsit |
E. Zrušení všech typů přesměrování
i funkce nevyrušovat
Chcete uvést aparát
do normálního stať a zrušit všechna navolená přesměrování najednou. |
81 a zavěsit |
F. Obejití všech přesměrování i funkce
nevyrušovat
Chcete zavolat
účastníka, který má navolen některý typ přesměrováni nebo funkci nevyrušovat,
takže při jeho zavolání vyzváníte na některé jiné pobočce nebo je obsazeno. |
13 + číslo účastníka |
Tato funkce vyžaduje
speciální oprávněni. Jejím aplikováním se při volání účastníka neberou
v potaz přesměrování, filtrace, funkce nevyrušovat apod., na volaném aparátu.
Funkce je vhodná pro operátorky a pro pracovníky na stejné hierarchické
úrovni, kteří tak mohou volat svého stejně postaveného kolegu bez konverzace
s jeho sekretářkou. |
|
VIII. Týmová
spolupráce
Telefonní ústředna podporuje řadu užitečných
funkcí pro práci ve skupinách Systémový administrátor může vytvořit skupinu
uživatelů, kteří jsou volání jediným, tzv. skupinovým číslem. Toto čisto
je dostupné jak při interním, tak při externím provolbovém volání Na toto
číslo lze také přepojovat hovory Skupině je přiřazen jeden ze tří mechanizmů
rozdělováni hovorů:
s pevnou hlavou - hovor určený pro skupinu
vždy vyzvání nejprve na první pobočce ve skupině, po určitém čase na druhé
atd.; pokud je pobočka ve skupině obsazená, je přeskočena; pokud jsou všechny
pobočky obsazeny, hovor čeká ve skupině a kdokoli jej může převzít jako
čekající hovor; v jednu chvíli zvoní právě jedna pobočka, ostatní mohou
hovor převzít vytočením kódu
s rovnoměrnou distribuci hovorů - hovor
určený pro skupinu vyzvání na pobočce, která je za pobočkou, co naposledy
obsluhovala hovor pro skupinu; tak je zabezpečeno rovnoměrné pracovní zatížení
účastníků ve skupině; pokud je pobočka obsazená, je přeskočena; pokud jsou
všechny pobočky obsazeny, hovor čeká
ve skupině a kdokoli jej může převzít jako čekající hovor; v jednu chvíli
zvoní právě jedna pobočka, ostatní mohou hovor převzít vytočením kódu
s hromadným vyzvoněním - hovor určený pro
skupinu vyzvání na všech pobočkách skupiny najednou; pokud je pobočka obsazená,
není vyzváněna; pokud jsou všechny pobočky obsazeny, hovor čeká ve skupině
a kdokoli jej může převzít jako čekající hovor; v jednu chvíli zvoní všechny
neobsazené pobočky ve skupině a každý může hovor převzít pouhým
vyzvednutím; nevýhodou je že pokud se pokouší vyzvednout hovor více účastníků
skupiny, získá hovor pouze jeden z nich a ostatní mají běžný oznamovací
tón, jako kdyby pouze zvedli telefon a chtěli volat.
A. Vstup a výstup ze skupiny
Pokud Vás administrátor zahrnul
do některé ze skupin, pak klidovém stavu na Vašem aparátu budou zvonit
hovory určené pro tuto skupinu (v závislosti na variantě rozdělování hovorů
ve skupině). |
|
1. Vystoupení ze skupiny a zajištění příjmu pouze
vlastních hovorů
Chcete, aby u Vás nevyzváněly
hovory určené pro skupinu jejímž jste členem. Důvodem může být Vaše nepřítomnost,
zaneprázdněni, snížený provoz apod. Operace se nazývá vystoupeni ze skupiny. |
101 a zavěsit |
2. Opětovné vstoupení do skupiny
Chcete, aby u Vás
opět vyzváněly hovory určené pro skupinu jejímž jste členem. Operace se
nazývá vstoupeni do skupiny. |
102 a zavěsit |
B. Přesměrování všech hovorů pro skupinu
– fixně
Administrátor ústředny může určit pro každou
skupinu předdefinované přesměrování buďto na jinou pobočku nebo na jinou
skupinu
Vlastní aktivaci přesměrováni může provádět
kterákoli pobočka v instalaci, pokud má tzv. Sekretářské oprávnění
1. Aktivace přesměrování pro zvolenou skupinu
Chcete, aby hovory
určené pro některou skupinu byly přesměrovány na předdefinovanou pobočku
nebo skupinu. |
878 + číslo
skupiny, která má být přesměrována |
2. Zrušení přesměrování pro zvolenou skupinu
Chcete:, aby hovory
určené pro některou skupinu opět vyzváněly na ní a nebyly přesměrovány. |
879 + číslo
skupiny, která byla přesměrována |
C. Vyzvednutí hovoru z jiného aparátu
ve skupině
1. Vyzvednutí hovoru pro skupinu pokud zvoní na jiném
aparátu
Chcete zvednout
hovor pro Vaši skupinu, která zvoní na jiném než Vašem aparátu. |
11 |
IX. Kontrola
a ovládání vlastního aparátu
Telefonní ústředna Je schopna zajistit pro
Vás různé funkce Některé z nich Jsou závislé na Vašem osobním kódu. Dokud
tento kód nezadáte, není možné Je použit. Osobni kód Je čtyřmístné čisto,
kterým se identifikujete jako oprávněný uživatel aparátu. Kód Je vhodné
utaJit. Pokud kód zapomenete, je administrátor
ústředny schopen Váš kód vynulovat a Vy si můžete zaregistrovat nový.
A. Zadání osobního hesla
1. Zadání hesla poprvé - heslo ještě nebylo zadáno
nebo bylo vynulováno
Chcete nastavit
Vaše osobní čtyřmístné heslo poprvé. |
670 * 0000 + Vaše heslo + Vaše
heslo pro kontrolu a zavěsit |
2. Změna hesla - staré heslo již bylo dříve registrováno
Chcete nastavit
Vaše nové osobní čtyřmístné heslo a znáte Vaše staré čtyřmístné osobní
heslo. |
670 + Vaše staré heslo + Vaše nové heslo
+ Vaše nové heslo pro kontrolu a zavěsit |
Příklad: Pan Kováš
si chce zaregistrovat své osobní čtyřmístné heslo. Dříve si ještě žádné
heslo nezaregistroval. Pan Kovář chce použít heslo 8563. |
670 + 0000 + 8563 + 8563
a zavěsit |
B. Uzamčení a odemčení aparátu, volání
z uzamčeného aparátu
1. Uzamčení aparátu
Chcete, aby z Vašeho
aparátu nebylo možno provádět volání do státní sítě jinak, než pomocí Vašeho
osobního kódu. |
141 a zavěsit |
2. Odemčení aparátu
Chcete, aby z Vašeho
aparátu bylo opět možné volat běžným způsobem. |
142 + Vaše heslo
a zavěsit |
3. Volání z uzamčeného aparátu nebo z aparátu se
sníženou noční kategorií
Chcete provést
externí hovor z aparátu který je uzamčen, anebo který má sníženo noční
odchozí oprávněni oproti běžnému dennímu oprávněni. |
0 + Vaše heslo
+ externí volané číslo |
Požadavek na zadání
hesla zjistíte tak, že po vytočení prefixu přístupu na externí linky nedostanete
externí oznamovací tón, ale slyšíte běžný táhlý tón nebo hlasovou výzvu
k zadáni hesla. Pokud slyšíte obsazeno, znamená to, že Vaše pobočka není
oprávněna k externím hovorům ani při
zadání hesla. |
|
C. Zapnutí a vypnutí hlasového průvodce
Pokud je Vaše instalace vybavena
kartou hlasového průvodce (pouze typy MC 6502 a MC 6504), můžete zapnout
a vypnout přehrávání hlasových zpráv pro Vaši pobočku. Pokud přehrávání
vypnete, bude ústředna signalizovat různé stavy místo hlasem pomocí tónů.
1. Povolení zpráv hlasového průvodce
Chcete, abyste
slyšeli zprávy průvodce v češtině. |
677 a zavěsit |
2. Zakázání zpráv hlasového průvodce
Nechcete, abyste
slyšeli zprávy průvodce v češtině, ale signalizační tóny. |
678 a zavěsit |
D. Nastavení buzení nebo upozornění
na termín
Na každé obyčejné pobočce je možno nastavit
až 4 termíny. Pokud nastavíte pátý termín bude odmítnut. Hotelový pokoj
má omezen počet termínů na jeden (buzení). Čas se zadává ve 24 hodinovém
cyklu jako čtyři čísla: nejdříve hodiny pak minuty. Příklad: půl třetí
odpoledne = 1430, čtvrt na jednu ráno = 0015.
1. Zadání termínu buzení / upozornění
Chcete, aby Vás
Váš aparát zavolal v určenou dobu. |
181+ čas buzení
a zavěsit |
2. Zrušení termínu buzení / upozornění
Chcete, aby Vás
Váš aparát nevolal v dříve určenou dobu. |
182 + čas buzení
a zavěsit |
3. Zrušení všech termínů buzení / upozornění
Chcete, aby Vás
Váz aparát nevolal vůbec. |
182 + 9999 a
zavěsit |
E. Řízení kontrolky pro hotel
Digitální telefony mohou být
vybaveny nebo naprogramovány tak, že jedna z kontrolek má indikační funkci.
Tato kontrolka může být dálkově ovládána z Vašeho aparátu.
1. Rozsvícení kontrolky na určeném aparátu
Rozsvícení kontrolky
na určeném aparátu |
660 + číslo
digitálního aparátu a zavěsit |
2. Zhasnutí kontrolky na určeném aparátu
Zhasnutí kontrolky
na určeném aparátu |
661+ číslo digitálního
aparátu a zavěsit |
3. Zhasnutí kontrolku na Vašem aparátu (pokud máte
digitální přístroj)
Chcete, aby na Vašem aparátu zhasla kontrolka
aktivovaná někým jiným. |
663 a zavěsit |
F. Speciální funkce
1. Zachycení zlomyslného volání
Chcete zjistit,
kdo Vás volal, a chcete, aby tato informace byla zaznamenána ve výpisech
telefonní ústředny. V případě digitálního připojení na vnější síť bude
přenesena značka odpovídající žádosti o tento záznam do veřejné sítě. Informujte
se u svého lokálního odboru SPT Telecom, zda je schopen provádět registraci
výpis zlomyslných volání. V interním styku zajisti tuto funkci sama telefonní
ústředna. |
|
Během hovoru: |
R + 679 |
Po skončení hovoru
(do 10 sekund) |
679 |
2. Kontrola čísla Vašeho aparátu
Kontrola čísla
Vašeho aparátu |
662 + číslo
Vašeho aparátu |
Pokud je čisto
správné, dostanete potvrzovací tón, jinak obsazovací. |
|
3. Ochrana spojení pro datový přenos a před napojením
Chcete, aby hovor
byl celý chráněn proti tónům čekajících hovorů, napojení a pod. Před uskutečněním
hovoru vytočte. |
68 a zavěsit |
Nyní můžete provést
chráněný hovor. |
běžná volba |
Je možné si vyžádat
ochranu až během hovoru. |
R + 68 + R + 1 |
Tím se navrátíte
opět ke spojeni. |
|
X. Ovládání Vašeho
aparátu z jiného místa
Může se vyskytnout situace. kdy potřebujete
provést volání, navolit nějakou službu nebo operaci z Vašeho aparátu. ale
nenacházíte se v jeho blízkosti. Pokud jste v dosaženi jakéhokoli aparátu
v instalaci (lhostejno. jestli digitálních nebo analogového), můžete toto
operaci provést z něj, aniž byste museli chodit k vlastnímu přístroJi.
Tato služba je zajištěna funkci “Přeneseni telefonního prostředí” neboli
“Výměna”. Pro její použiti musíte mít zaregistrováno své osobni
heslo.
A. Přenesení telefonního prostředí
Chcete přenést
své telefonní prostředí pro jeden hovor nebo službu na aparát, u kterého
se právě nacházíte. |
62 + číslo Vaší
pobočky + Vaše osobní heslo |
V tuto chvíli slyšíte oznamovací tón, jako kdybyste
vyzvedli svůj vlastní aparát. |
|
B. Příklady použití
1. Provedení externího hovoru z telefonu, který je
uzamčen
Aparát, u kterého
se nacházíte je uzamčen nebo není oprávněn k externím hovorům a Vy potřebujete
provést volání do externí sítě. Provedete přenesení telefonního prostředí: |
62 + číslo Vaší
pobočky + Vaše osobní heslo |
A pak vlastní hovor.
(Mezi částmi nezavěšujte !) |
0 + externí
číslo |
2. Uzamčení vlastního aparátu na dálku
Zapomněli jste
uzamknout svůj vlastní aparát a nechcete se vracet, Provedete přenesení
telefonního prostředí: |
62 + číslo Vaší
pobočky + Vaše osobní heslo |
A pak uzamčení
aparátu (Mezi částmi nezavěšujte !) |
141 a zavěsit |
3. Přesměrování Vašeho aparátu na dálku - funkce
následuj mne
Odešli jste, a
chcete, aby Vaše hovory byly přesměrovány někam jinam (například tam, kde
se zrovna nacházíte). Provedete přenesení telefonního prostředí: |
62 + číslo Vaší
pobočky + Vaše osobní heslo |
A pak navolíte
funkci přesměrování, v našem případu pro všechny hovory (Mezi částmi nezavěšujte
!) |
84 + číslo pobočky
KAM se mají hovory přesměrovat (např. Kde se nacházíte) a zavěsit |
4. Vystoupení ze skupiny na dálku
Odešli jste, a
chcete, aby hovory pro Vaši skupinu u Vás nevyzváněly, protože je nebudete
přechodně obsluhovat. Provedete přenesení telefonního prostředí: |
62 + číslo Vaší
pobočky + Vaše osobní heslo |
A pak navolíte
funkci výstup ze skupiny (Mezi částmi nezavěšujte !) |
101 a zavěsit |