AVI - Zkratka Audio Video Interleave, označení formátu souborů Video pro Windows, v nichž jsou zvuková a obrazová data uložena střídavě v blocích.
Algoritmus
DCI - Zkratka rozhraní pro řízení displeje Display Control Interface, softwarového rozhraní pro řídící programy zobrazovacích zařízení. Komunikuje přímo s grafickým hardwarem a obchází rozhraní Windows GDI.
DSP - Zkratka digitálního signálového procesoru, což je specializovaná programovatelná jednotka schopná rychlých matematických výpočtů, která se ideálně hodí pro práci s komprimačními algoritmy.
Funkční konektor (Feature Connector) - 26-kolíkový kabel, který přenáší data jednotlivých obrazových bodů z karty VGA na vnější zařízení, např. na kartu pro nahrávání videa.
GDI
Hardware
Matice znaků - počet bodů (ve vodorovném a ve svislém směru), ze kterých se může skládat jeden znak v textovém režimu.
MCI - Zkratka rozhraní pro řízení médií Media Control Interface. Řídí multimediální zařízení a obsahuje standardní příkazy jako otevírání, zavírání, přehrávání, funkce v jazyce C a MPEG.
Mřížka nebo stínící maska - tenký dírkovaný kovový plech, kterým procházejí elektrony před dopadem na luminofory. Geometrie otvorů v masce zabraňuje elektronovým paprskům dopadnout na nesprávné luminofory. Elektronový paprsek pro červenou barvu pak nemůže osvítit modré luminofory. Maska při průchodu paprsku pro červenou barvu stíní modré a zelené body.
Neprokládaný režim - paprsek při každém průchodu obnovuje všechny řádky.
Odmagnetování (degauss) - Silné elektromagnety ovládají směr elektronových paprsků, které osvětlují luminofory. Tyto magnety mohou být rušeny magnetickým polem Země. Při otočení nebo sklopení monitoru jím pohybujeme v tomto magnetickém poli, což může vést k posunu odstínů na monitoru nebo k úplnému výpadku některých barev. Ovládací prvek pro odmagnetování seřizuje elektronové paprsky a tím i barvu obrazovky.
OCR - Optical Character Recognition je systém, který dokáže z naskenovaného obrázku rozpoznat jednotlivé znaky nebo slova a převede je do příslušného ASCII řetězce.
Prokládaný režim - obraz je rozdělen na dvě pole složené ze sudých a lichých řádků. Při průchodu paprsek obnoví nejprve sudé a při dalším průchodu liché řádky. Prokládaný režim byl vyvinut pro dosažení vyšších rozlišení při nízké šíři pásma starších monitorů a adaptérů. Monitory, které mají větší šířku pásma, prokládání nepotřebují.
Počet barev, barevná hloubka - počet barev, které je možné zároveň zobrazit. Udává se většinou pouze pro grafický režim.
Rozbíhavost - se projeví u monitoru tehdy, když elektronové paprsky osvítí špatný bod trojice RGB. To pak vypadá jako zabarvené hrany bílých objektů. Vysoká rozbíhavost se pak projevuje jako posunuté barevné odstíny.
Rozestup (rozteč) bodů - označuje vzdálenost mezi středy luminoforů RGB, tvořícími barevnou trojici. Menší vzdálenost obvykle znamená možnost vyššího rozlišení. U monitorů s mřížkou Trinitron označuje rozestup bodů vzdálenost středů svislých otvorů mřížky.
Rozlišení - velikost bodů přispívá k ostrosti obrazu a k tomu, aby se mohlo zobrazit co nejvíce z obsahu obrazu. Zvyšování rozlišení vyžaduje stále menší body. Standardní rozlišení VGA je 640 bodů vodorovně a 480 bodů svisle. Zvýšení rozlišení znamená odeslání více dat, proto musejí monitory s vyšším rozlišením poskytovat i větší šířku pásma. Režimy s vyšším rozlišením vyžadují i vyšší obnovovací frekvenci.
Rozlišení v grafickém režimu - počet pixelů, které je možné v horizontálním a ve vertikálním směru zobrazit.
Rozlišení v textovém režimu - počet znaků, které je možné v textovém režimu zobrazit na jednom řádku, a počet řádků, které je možné umístit na obrazovku.
Rychlost - Počet pixelů, které videokarta dokáže vykreslit za jednotku času. Udává se pouze v grafickém režimu.
Sbíhavost - je schopnost monitoru přesně osvítit každý bod z trojice RGB. To je obtížné, protože elektronové paprsky pro RGB se musejí u každé trojice přesně sbíhat.
Svislý obnovovací kmitočet - rychlost, kterou elektronový paprsek přejde obrazovku shora dolů. Elektronový paprsek přejíždí luminofory po řádcích. Luminofor vstřebá energii paprsku a vyzáří ji v podobě světla. Po vypotřebování této energie světlo pohasne. Pokud se tedy paprsek nevrátí k luminoforu včas, obraz začne pohasínat. To vede k vizuálnímu efektu zvanému blikání. Vysoký obnovovací kmitočet snižuje blikání a udržuje ostrý a stabilní obraz. Při vyšších rozlišeních se zvyšují také nároky na obnovovací kmitočet. Vyšší rozlišení vyžadují větší počet menších bodů, které je třeba obnovovat častěji, aby se zabránilo zhoršení kvality obrazu.
Vodorovná frekvence - označuje počet vodorovných řádků osvětlených na obrazovce za 1 sekundu. Vyšší rozlišení vyžaduje také vyšší vodorovnou frekvenci.