Detaily aktivity
Přednášející | PhDr. Vladimír Píša Technická univerzita Liberec |
Téma | Žákovské schopnosti a neschopnosti aneb měříme IQ |
Anotace | Přednáška seznamuje zájemce s problematikou inteligence jako nejednoznačné psychologické kategorie, která má v pedagogickém prostředí stále svůj význam i konkrétní souvislosti. Je učitel schopen i oprávněn kvalifikovaně rozpoznat žákovy rozumové schopnosti a porovnat je s dosahovanými výsledky (známkami)? Smíme jako učitelé či studenti měřit žákovy schopnosti prostřednictvím inteligenčních testů a IQ? Co dělat v případě rozporu „chytrý, ale líný“ žák? Jak pracovat s informacemi zjištěnými testy. Úloha odborných institucí typu pedagogicko-psychologické poradny, speciálně-pedagogická centra, oddělení klinické psychologie apod. Jak jednat s rodiči v případech rozporu mezi schopnostmi a školním výkonem žáků? V závěru jsou zmíněny aktuální diskuse o vzdělávání žáků s mentálním postižením, jejich integraci do hlavního vzdělávacího proudu a o inkluzívním vzdělávání. |
Druh aktivity | Přednáška |
Délka aktivity | 90 minut |
Počet studentů | 55 |
Učebna, čas | D115 - 11:00 |