Mgr. Michal Staněk
tel: +420 387 773 060
e-mail: mstanek@pf.jcu.cz
konzultační hodiny: úterý 15:00 - 16:00 nebo individuálně po domluvě
emailem
zaměření: didaktika geografie
vyučované předměty:
- Didaktika geografie I (DIG1G) a Didaktika geografie II (DIG2G)
- Úvod do studia geografie I (UDGG1 + UGZG1)
CURRICULUM VITAE
Vzdělání:
2007 - 2012
Magisterské studium na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (studijní obor: Učitelství zeměpisu a občanské výchovy pro 2. stupeň základních škol)
2003 - 2007
Gymnázium Zikmunda Wintra v Rakovníku
Vzdělávací programy:
2016 - 2017
absolvování akreditovaného kurzu Učitel koučem - koučovací styl vedení žáků (Koučink akademie, Libchavy)
2008
absolvování kvalifikačního kurzu pro průvodce Prahou (PIS; Pražská informační služba)
Zaměstnání:
od 2018
odborný asistent na katedře geografie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
od 2008
vyučující na ZŠ Bohumila Hrabala v Praze 8 (zeměpis + osobnostní a sociální výchova)
Další aktivity:
od 2016 konzultant nakladatelství TAKTIK International (korektura učebních textů)
od 2014 vedení zájmového kroužku Toulky Prahou pro žáky ZŠ Bohumila Hrabala
2016 - 2018 externí vyučující na katedře geografie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
PUBLIKAČNÍ ČINNOST
Monografie
Staněk, M., Rypl, J., Severýnová - Popková, K. (2019): Možnosti zvýšení kvality zeměpisného vzdělávání u žáků 2. stupně základní školy ve vzdělávací oblasti Člověka a příroda. Pedagogická fakulta v Praze, Univerzita Karlova. 58 s. ISBN: 978-80-7603-055-8
Závěrečná zpráva s metodikou
Rypl, J., Severýnová - Popková, K., Staněk, M. (2019): Zeměpis. In: Kolektiv autorů (2019): Vzdělávací modul Člověk a příroda ve vzdělávacích oborech Přírodopis, Chemie, Fyzika, Zeměpis. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. s. 88 - 126. ISBN: 978-80-7603-058-9
Staněk, M., Rypl, J. (2018): Environmentální aspekty výuky geografie na 2. stupni základních škol. Geografické informácie, 22, 1, s. 460-468, ISSN 1337-9453.
Staněk, M., Karvánková, P., Popjaková, D., Kuřimská, M., Vančura, M. (2017): Týmové vyučování v kontextu mezioborové spolupráce. Geografická revue, 13, 1, s. 43 - 50.
Staněk, M. (2013): Týmové učení aneb Táhnout za jeden provaz. Řízení školy, 11, s. 24 - 25.
Staněk, M. (2012): Moderní trendy ve výuce zeměpisu 2. stupně základních škol na příkladu učiva „Země ve vesmíru“. Diplomová práce, Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 100 s.
Konference:
10.-11. 10. 2018
Nitra - Geografické aspekty stredoeurópskeho priestoru (příspěvek "Environmentální aspekty výuky geografie na 2. stupni ZŠ" v rámci projektu OP VVV – SC2/5 "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností")
20. 4. 2017
Banská Bystrica - Školská geografia: súčasnosť a perspektívy (mezinárodní vědecká konference, příspěvek o metodice týmového vyučování)