|
|||
Oddělení českého jazyka a literatury
|
Akční výzkum na školách: Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků pomocí čtenářských strategií a efektivních metod v Jihočeském kraji (2016 – 2019, ESF MŠMT, OP VVV)
Anotace projektu: Jedná se o výzkumně-pilotní projekt s akcentem na žáky ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí na základních školách v Jihočeském kraji. Základní metodou práce je akční výzkum spočívající v pilotáži inovativních postupů a metod souvisejících s čtenářskými strategiemi vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti a klíčových kompetencí žáků obecně.
Cíl projektu: Cílem projektu je pomocí akčního výzkumu ověřit účinné metody výuky čtenářských strategií, které vedou k porozumění textu, a účinné metody tvorby textů dle komunikačního záměru jedince. Projekt zavede do výuky metody ověřené zahraniční praxí, které pomáhají zejména žákům ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Dalším cílem je to, že se učitelé pomocí metod akčního výzkumu zlepší v dovednostech spojených s reflektováním vlastního výukového postupu, a naučí se využívat efektivní metody formativního hodnocení.
Realizační tým: Odborný tým je tvořen odborníky z Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, součástí realizačního týmu jsou i učitelé ze zapojených škol, kteří provádějí akční výzkum konceptu čtenářských strategií ve výuce a ověřují metodické materiály přímo v praxi.
Kontaktní informace:
[ Katedra slovanských jazyků a literatur - Oddělení českého jazyka a literatury ] [ Jihočeská univerzita ] [ Pedagogická fakulta ] © 2015–2024 KSJL PF JU správa webu: Martin Toman |