Opatření děkana č. 2/2016
OPATŘENÍ DĚKANA Č. 2/2016
HODNOCENÍ PRACOVNÍ VÝKONNOSTI A PRACOVNÍCH VÝSLEDKŮ
AKADEMICKÝCH PRACOVNÍKŮ PEDAGOGICKÉ FAKULTY
JIHOČESKÉ UNIVERZITY V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Článek 1
Základní ustanovení
- Toto opatření je vydáváno za účelem úpravy jednotného postupu vedoucích zaměstnanců Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (dále jen PF JU) při hodnocení pracovní výkonnosti a pracovních výsledků akademických pracovníků.
- K hodnocení akademických pracovníků na PF JU bude použita speciální aplikace IS HAP (akronym vznikl z výrazu "informační systém hodnocení akademických pracovníků"), vytvořená na PřF Univerzity Palackého v Olomouci.
- IS HAP bude sloužit jako podpůrná aplikace pro sběr dat, základní vyhodnocení a generování výstupů z hodnocení akademických pracovníků.
- Vedoucí pracovníci jsou povinni zajistit zpracování hodnocení akademických pracovníků na příslušných pracovištích PF JU a provést kontrolu správnosti údajů zadaných do IS HAP svými podřízenými.
- Správnost vložených údajů na úrovni děkanátu PF JU ověří pracovník pověřený děkanem. V případě neshod nebo nejasností bude příslušný akademický pracovník vyzván k nápravě. Za špatně nebo nesprávně uvedené údaje v IS HAPu může děkan PF rozhodnout o sankci příslušného akademického pracovníka a jeho přímého nadřízeného.
- Vedoucí katedry ustanoví některého ze svých podřízených katedrálním garantem systému IS HAP. Katedrální garanti jsou metodicky řízeni fakultním garantem, kterého jmenuje děkan PF JU.
Článek 2
IS HAP
- Každý akademický pracovník je povinen připravit v systému IS HAP podklady pro své hodnocení za příslušný kalendářní rok, a to každoročně dle pokynů z rektorátu resp. děkanátu PF.
- Po vypršení lhůty určené pro vkládání údajů dojde k uzavření systému pro další zpracování údajů, tj. nebude již možné vložená data dále editovat.
- Za pravdivost a správnost vložených údajů je odpovědný akademický pracovník a jeho přímý nadřízený (zpravidla vedoucí katedry).
- Do IS HAP se akademický pracovník naloguje na adrese http://hap.jcu.cz se stejným jménem a heslem jako do STAGu (IDM).
- Údaje o výuce jsou předvyplněny s použitím informací ze STAGu, akademický pracovník provede kontrolu a eventuelně i opravu údajů (vždy po dohodě s přímým nadřízeným). Uvádí se pouze výuka, zkoušení, zápočty, atd. odvedené příslušným akademickým pracovníkem, tj. nevykazuje se např. práce doktorandů, kteří se na výuce podíleli.
- Každá aktivita může být evidována v IS HAP nejvýše jednou. Při přepočtu blokové výuky na výuky semestrální se počítá, že semestr trvá 13 týdnů.
- Zkoušení studenti, zápočty - každý zkoušený student na předmětu se uvádí pouze jednou - jde o počet zapsaných studentů na předmětu ve STAGu (pokud nebude uvedeno jinak).
- Počet hodin týdenní výuky nemusí být celé číslo. Pokud na výuce participuje více akademických pracovníků, určí jejich podíly vedoucí katedry, která daný předmět garantuje.
- Za výuku vedenou v cizím jazyce nelze považovat jakoukoli výuku jazyků, tj. zejména předmětů garantovaných jazykovými katedrami. Za předmět vyučovaným v cizím jazyce se považují pouze předměty akreditované v cizím jazyce.
- Kolonka "Týdny zahraničních teaching mobilit (např. Erasmus)": V případě mobilit na základě smluvních výjezdů evidovaných na zahraničním oddělení PF JU (Erasmus, Ceepus atd.) se v uvedené kolonce započte každá mobilita, tedy i mobilita kratší než 5 pracovních dní jako "týden v zahraničí".
- V kolonce "Zkoušení studenti u SZZ" se uvádí celkový počet studentů zkoušených u SZZ v odpovídajícím kalendářním roce. Analogicky se postupuje i v dalších kolonkách "Vytvoření posudku", "Obhajoby kvalifikačních prací", atd. Za rozhodné datum se vždy považuje datum konání příslušné zkoušky, obhajoby, atd. Do IS HAPu se zapisují jen aktivity, které proběhly v hodnoceném kalendářním roce.
- Velikost grantového projektu se posuzuje podle celkové dotace za celou dobu řešení projektu. Za spoluřešitele projektu se považuje i člen řešitelského týmu.
- V položce "Vedení doktorandi v akademickém roce", která je načítána ze STAGu, se uvádějí pouze studenti ve standardní době studia.
- V záložce "Organizační činnost" mohou položku "Zástupce vedoucího katedry, popř. jiného útvaru fakulty" označit vedoucí oddělení kateder či jiné osoby, jejichž organizační zatížení odpovídá této roli.
Článek 3
Závěrečná ustanovení
- Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dnem 4. 2. 2016.
- Nedílnou součástí tohoto opatření je Příloha 1 obsahující Seznam započitatelných činností pro hodnocení akademických pracovníků na PF JU.
V Českých Budějovicích 4. 2. 2016
Mgr. Michal Vančura, Ph.D.
děkan PF JU
Příloha č. 1: Seznam započitatelných činností pro hodnocení akademických pracovníků na PF JU
stáhnout dokument: PDF