Lingua viva 12
OBSAH
Zdeňka MATYUŠOVÁ, Helena ZBUDILOVÁ Slovo úvodem |
5 |
STUDIE - ANGLICKÝ JAZYK | |
ADÉLA BAHENSKÁ (CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE) LEGAL TRANSLATION EXPERIMENT |
9 |
LUCIE BETÁKOVÁ, KATEŘINA DVOŘÁKOVÁ (UNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN CESKE BUDEJOVICE) TEACHING ENGLISH TO LEARNERS WITH LIMITED ACCESS TO FOREIGN LANGUAGE INSTRUCTION |
17 |
PETR DVOŘÁK (UNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA) SCHNEIDER'S PSYCHOLOGY OF STEREOTYPING AS A HELPING TOOL IN FULFILLING SOME OF THE OBJECTIVES OF THE FRAMEWORK EDUCATION PROGRAMME |
26 |
ĽUBOMÍRA MORAVCOVÁ, ANDREA HOLÚBEKOVÁ (SLOVENSKÁ POĽNOHOSPODÁRSKA UNIVERZITA) ROLE OF UNIVERSITIES IN INCREASING FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS |
35 |
DAVID WEBER (MASARYK UNIVERSITY) SLOVAGLISH AND THE LINGUA FRANCA CORE |
40 |
STUDIE - FRANCOUZSKÝ JAZYK | |
JANA VLČKOVÁ-MEJVALDOVÁ1, MARIE DOHALSKÁ2 (1INSTITUT DE PHOTONIQUE ET D'ELECTRONIQUE, ACADEMIE DES
SCIENCES DE LA REPUBLIQUE TCHÈQUE, 2FACULTE DE PEDAGOGIE, UNIVERSITE CHARLES DE PRAGUE) DEUX EN UN OU UN AUTEUR ET SES DEUX APPROCHES DE LA PHONETIQUE DU FRANCAIS |
47 |
HANA KYLOUŠKOVÁ (UNIVERSITÉ MASARYK) COMPRENDRE ET INTERPRÉTER LE TEXTE LITTÉRAIRE EN CLASSE DE LANGUE - RÉSULTATS D'UNE RECHERCHE |
57 |
STUDIE - NĚMECKÝ JAZYK | |
JAROSLAVA VONDRÁŠKOVÁ (SUDBÖHMISCHE UNIVERSITÄT) SIND NATIONALE SPRACHDUBLETTEN IN DER FACHSPRACHE DER BANKANGESTELLTEN ERWÜNSCHT? |
68 |
RECENZE - INFORMACE - ZPRÁVY | |
LIČKO, R.: HOMOLOVÁ, E. (ed.): TEÓRIA A PRAX PRÍPRAVY UČITEĽOV ANGLICKÉHO JAZYKA 8. UMB Banská Bystrica, 2010 | 77 |
NOSKOVÁ, M.: POKRIVČÁKOVÁ, S. a kol.: CUDZIE JAZYKY A KULTÚRY V MODERNEJ ŠKOLE. PedF Masarykova univerzita, Brno 2009 | 79 |
NOSKOVÁ, M.: POKRIVČÁKOVÁ, S. a kol.: INOVÁCIE A TRENDY VO VYUČOVANÍ CUDZÍCH JAZYKOV U ŽIAKOV MLADŠIEHO ŠKOLSKÉHO VEKU. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, Nitra 2008 | 80 |
ZBUDILOVÁ, H.: PAVEL, T.: ROMÁN: MORÁLKA A SVOBODA. Praha, Ústav pro českou literaturu AV ČR 2009 | 82 |