PhDr. Vladimír Hanáček, Ph.D.
- Volby a volební systémy jako téma výchovy k občanství a ZSV
- Politické stranictví jako téma výchovy k občanství a ZSV
- Aktivní občanská společnost jako téma výchovy k občanství a ZSV
- Hranice demokracie a povaha režimu jako výzva ve výuce k občanství a ZSV
PhDr. Pavel Hejtman, CSc.
- Překvapující přístup? David Harvey a jeho pojetí ekonomie – alternativní směry ekonomického myšlení (zejména vhodné pro kombinaci se Ze)
- Jak seznamovat s aktuálními ekonomicko-sociálními problémy ve výuce základů společenských věd – vybraná témata
- Využití videa a obrazových prvků v ekonomických tématech při výuce základů společenských věd
- Významné osobnosti ekonomického myšlení a jejich odkaz – dle vlastního výběru (zdroje zejména v angl. jazyce)
- Stanislava Kučerová a význam jejího přínosu pro výuku a vzdělávání v oblasti učitelství společenských věd
- Problém zvaný „Automobil“ – základní koncept otázky a její pedagogizace na úrovni ZŠ
PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.
- Metodologie „měření kvality demokracie“ a její uplatnění ve výuce ZSV
- Reflexe migrace z pohledu světových náboženství a její uplatnění ve výuce ZSV
- Fenomén „postpravdivosti“ v současných debatách a politice jako výzva pro výuku ZSV
- Konspirační teorie a jejich reflexe jako výzva pro výuku ZSV
PhDr. Helena Pavličíková, CSc.
- Problematika ochrany životního prostředí v hodinách výchovy k občanství
- Výuka filosofie na gymnáziu - náměty na zpestření výukových jednotek
- Jak učit o fake news?
Mgr. Jan Staněk, Ph.D.
- Filosofie a poesie
- Filosofie a rétorika
- Filosofie a umění života
- Dějiny výchovných ideálů
Mgr. Marek Šebeš, Ph.D.
- Zpravodajská média a učitelé OV/ZSV
- Sociologická témata ve výuce na gymnáziích
- Výuka občanské výchovy a společenských věd na německých gymnáziích: analýza učebnic
- Vlastní téma z oblasti sociologie (se zaměřením na didaktické aspekty) a mediální výchovy