Témata diplomových prací

PhDr. Vladimír Hanáček, Ph.D.

  1. Volby a volební systémy jako téma výchovy k občanství a ZSV
  2. Politické stranictví jako téma výchovy k občanství a ZSV
  3. Aktivní občanská společnost jako téma výchovy k občanství a ZSV
  4. Hranice demokracie a povaha režimu jako výzva ve výuce k občanství a ZSV

PhDr. Pavel Hejtman, CSc.

  1. Překvapující přístup? David Harvey a jeho pojetí ekonomie – alternativní směry ekonomického myšlení (zejména vhodné pro kombinaci se Ze)
  2. Jak seznamovat s aktuálními ekonomicko-sociálními problémy ve výuce základů společenských věd – vybraná témata
  3. Využití videa a obrazových prvků v ekonomických tématech při výuce základů společenských věd
  4. Významné osobnosti ekonomického myšlení a jejich odkaz – dle vlastního výběru (zdroje zejména v angl. jazyce)
  5. Stanislava Kučerová a význam jejího přínosu pro výuku a vzdělávání v oblasti učitelství společenských věd
  6. Problém zvaný „Automobil“ – základní koncept otázky a její pedagogizace na úrovni ZŠ

PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.

  1. Metodologie „měření kvality demokracie“ a její uplatnění ve výuce ZSV
  2. Reflexe migrace z pohledu světových náboženství a její uplatnění ve výuce ZSV
  3. Fenomén „postpravdivosti“ v současných debatách a politice jako výzva pro výuku ZSV
  4. Konspirační teorie a jejich reflexe jako výzva pro výuku ZSV

PhDr. Helena Pavličíková, CSc.

  1. Problematika ochrany životního prostředí v hodinách výchovy k občanství
  2. Výuka filosofie na gymnáziu - náměty na zpestření výukových jednotek
  3. Jak učit o fake news?

Mgr. Jan Staněk, Ph.D.

  1. Filosofie a poesie
  2. Filosofie a rétorika
  3. Filosofie a umění života
  4. Dějiny výchovných ideálů

Mgr. Marek Šebeš, Ph.D.

  1. Zpravodajská média a učitelé OV/ZSV
  2. Sociologická témata ve výuce na gymnáziích
  3. Výuka občanské výchovy a společenských věd na německých gymnáziích: analýza učebnic
  4. Vlastní téma z oblasti sociologie (se zaměřením na didaktické aspekty) a mediální výchovy