Projekty fakulty
Podpora rozvíjení informatického myšlení
Anotace:
Projekt PRIM si klade za úkol inovovat obsah vzdělávací oblasti Informatika a ICT akcentováním výuky zaměřené na rozvoj informatického myšlení žáků. Projekt předpokládá vytvoření a pilotní ověření ucelených sad výukových materiálů pro všechny stupně škol, jednak systému vzdělávání učitelů vyučujících informatiku v pregraduálním vzdělávání i v praxi. Současně bude popularizovat témata související s informatickým myšlením, jako jsou programování, porozumění informacím, robotika.
Řešitel projektu za JU:
doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D.
Hlavní příjemce:
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Partneři projektu:
Masarykova univerzita
Ostravská univerzita
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Univerzita Karlova
Univerzita Palackého v Olomouci
Technická univerzita v Liberci
Univerzita Hradec Králové
Západočeská univerzita v Plzni
Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005322
Rozpočet projektu:
109 793 169 Kč
Podpora rozvoje digitální gramotnosti
Anotace:
Záměrem projektu je přispět k tvorbě vzdělávacího systému, který bude respektovat principy otevřeného vzdělání a zajistí každému jedinci výbavu digitálními kompetencemi, které mu umožní se uplatnit v informační společnosti. Naplnění záměru bude realizováno především budováním kapacit pro rozvoj digitální gramotnosti dětí a žáků s ohledem na novou koncepci jejího rozvoje integrovanou v aktualizaci RVP PV, RVP ZV, G a SOV, kterou připravuje NÚV a která bude v rámci projektu finalizována.
Řešitel projektu za JU:
doc. RNDr. Vladimíra Petrášková, Ph.D.
Hlavní příjemce:
Univerzita Karlova
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366
Rozpočet projektu:
Celkem: 109 790 407,10 Kč
Za JU 7 924 768,95 Kč
Inovace přípravy učitelů pro praxi
Anotace:
Cílem je zvýšení kvality pregraduální přípravy budoucích učitelů. Projekt vytváří funkční síť fakultních škol jako prostředí, v němž získávají studenti výrazné podněty pro orientaci k nástupu do učitelské praxe, vysokoškolští učitelé příležitost pro propojování teorie a praxe a učitelé ZŠ a MŠ možnost zapojit studenty do přímé práce s žáky. Projekt podporuje i systematickou práci s inovacemi v didaktických předmětech a důraz je kladen i na podporu rozvoje kompetencí pro akce popularizující vědu.
Řešitel projektu:
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta
Mgr. Michal Vančura, Ph.D.
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006960
Rozpočet projektu:
Celkem: 39 643 743,10 Kč
Rozvoj JU - Mezinárodní mobility
Anotace:
Projekt je zaměřen na posílení mezinárodní spolupráce a rozvoje lidských zdrojů v oblasti výzkumu na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích (JU) prostřednictvím uskutečnění mezinárodních mobilit výzkumných pracovníků. Realizací projektu chce JU dosáhnout zvýšení kvality profesního růstu výzkumných pracovníků a zlepšení rozvoje JU jako výzkumné organizace prostřednictvím posílení lidských zdrojů.
Bližší informace k projektu zde
Podpora vzájemného učení pedagogů MŠ
Anotace:
V rámci projektu bude vytvořena síť mateřských škol, které se stanou excelentními pracovišti věnujícími se čtenářské pregramotnosti a prostřednictvím nichž dojde k vzájemnému učení škol a pedagogů. Síť bude reprezentována třemi Centry kolegiální podpory v každém kraji České republiky. Bude podpořen vznik prostředí pro vzájemné obohacování pracovníků MŠ mezi sebou navzájem, propojena pregraduální přípravu s praxí, poskytnuty příklady dobré praxe ve formě stáží a vytvořeny metodické materiály.
Řešitel projektu:
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta PhDr. Miluše Vítečková, Ph.D.
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000523
Rozpočet projektu:
Celkem: 34 328 928,16 Kč
Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Anotace:
Cílem projektu je podpora profesních kompetencí učitelů/studentů s klíčovými dopady na žáky v souladu s definovanými cíli RVP. V tzv. Společenství praxe bude zajišťována pravidelná spolupráce a vzájemné obohacování aktérů-učitelů ZŠ/SŠ, učitelů VŠ, pracovníků NNO, budoucích učitelů-studentů VŠ v tématech výzvy (čtenářská, matematická, informační gramotnost, sociální a občanské kompetence, vzdělávací oblast Člověk a příroda) s uplatněním inovativních, aktivizačních a reflektivních přístupů.
Řešitel projektu za JU:
doc. RNDr. Helena Koldová, Ph.D.
Hlavní příjemce:
Univerzita Karlova v Praze
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664
Rozpočet projektu:
Celkem: 53 565 226,89 Kč
Za JU 11 029 618,98 Kč
Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání
Anotace:
Cílem projektu je zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí z MŠ do ZŠ. Prostřednictvím společenství praxe všech aktérů rozvíjet profesní kompetence učitelů a budoucích učitelů ISCED 0 v oblasti čtenářské, matematické pregramotnosti a didaktiky předškolního vzdělávání s akcentem na výměnu zkušeností, propojení teorie a praxe z hlediska specifik předškolního vzdělávání (hra, prožitkové, kooperační učení, tvůrčí činností) v souladu s cíli RVP PV.
Řešitel projektu za JU:
PhDr. Miroslav Procházka, Ph.D.
Hlavní příjemce:
Univerzita Karlova v Praze
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000663
Rozpočet projektu:
Celkem: 45 188 770,44 Kč
Za JU 6 676 141,68 Kč
Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí
Anotace:
Projekt je zaměřen na posílení kompetencí učitelů prostřednictvím rozvoje oborových didaktik, průřezových témat a mezipředmětových vztahů. Základní cíle:
- Rozvoj kvality vzdělávání zaměřené na rozvoj kompetencí učitelů prostřednictvím podpory oborových didaktik a mezipředmětových vztahů
- Vytvoření funkčních společenství praxí při zapojených univerzitách jako prostředí rozvoje klíčových kompetencí
- Rozvoj osobnostních dovedností směřujících k reflexi vlastní výuky na základě akčního výzkumu.
Řešitel projektu za JU:
prof. RNDr. Pavel Tlustý, CSc.
Hlavní příjemce:
Univerzita Palackého v Olomouci
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000660
Rozpočet projektu:
Celkem: 52 457 356,56 Kč
Za JU: 6 905 660,16 Kč
Společenství praxe - platforma pro rozvoj klíčových kompetencí
Anotace:
Projekt je zaměřen na rozvoj kompetencí v oblasti přírodních věd a odborného vzdělávání prostřednictvím spolupráce učiteli na ZŠ a SŠ, oborovými didaktiky na VŠ a odborníky v oblasti pedagogiky a psychologie. V průběhu realizace projektu vzniknou oborová společenství praxe s důrazem na vytvoření sítě spolupráce v rámci didaktiky přírodovědných předmětů pro učitele ZŠ a odborných předmětů pro učitele SŠ. Napříč společenstvími praxe budou řešena společná průřezová témata a mezipředmětové vztahy.
Řešitel projektu za JU:
Mgr. Michal Vančura, Ph.D., Mgr. Lukáš Rokos, Ph.D.
Hlavní příjemce:
Masarykova univerzita
Reg. č.:
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659
Rozpočet projektu:
Celkem: 41 995 644,60 Kč
Za JU 12 734 433,60 Kč
Rozvoj JU - ERDF
Anotace:
Předmětem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích (JU), a to prostřednictvím:
- Modernizace ucelených bloků učeben na vybraných fakultách, která zlepší podmínky pro realizaci moderních výukových metod
- Modernizace softwarového a hardwarového vybavení, která má za cíl podpořit interaktivní e-learningové technologie pro distanční vzdělávání
Projekt Rozvoj JU - ERDF vznikl jako doplňková investiční podpora projektu Rozvoj JU - ESF.
Bližší informace k projektu zde
Rozvoj JU - Studijní prostředí
Anotace:
Projekt je zaměřen na rozvoj studijního prostředí Jihočeské univerzity.
Zajištění vysoké úrovně studijního prostředí vyžaduje v podmínkách dynamického rozvoje technologií, výzkumu a vzdělávání neustálou konfrontaci s nejnovějšími
koncepty, metodami a vybavením. V současném vysokoškolském prostředí je nezbytností budovat a rozvíjet studijní prostředí takovým způsobem, aby bylo kvalitní a moderní.
Toho lze dosáhnout jak hmotnými statky (např. nábytkem, IT/AV technikou, přístroji), tak i nehmotnými statky (např. elektronickými knihami, Wi-Fi, softwary).
Do realizace projektu jsou zapojené všechny fakulty Jihočeské univerzity (JU) a Akademická knihovna.
Záměr projektu a jeho vybrané aktivity se opírají o potřeby identifikované na úrovni Dlouhodobého záměru JU na období 2016-2020 (DZ).
Projekt navazuje na realizovaný projekt OP VVV (Rozvoj JU–ESF, číslo výzvy 02_16_015), který je mimo jiné zaměřen na zvýšení kvality a profilace vzdělávacích aktivit, zvýšení
jejich relevance pro trh práce, včetně podpory podnikavosti a dalších žádoucích dovedností studentů, a také navazuje na vybrané projektové aktivity realizované
v OP VK (PO2, oblast podpory 2.2).
Bližší informace k projektu zde