prostřednictvím realizace projektu FRVŠ 54/2010 s názvem Inovace laboratoře a pracovišť metodiky školních demonstrací a pokusů.
Co bylo cílem projektu?
Přístrojové a technické vybavení bude využito ve výuce nově koncipovaného předmětu Metodika školních pokusů, pozorování a demonstrací a v rámci laboratorních cvičení dalších kurzů: Repetitorium pro laboratorní praxi ve výuce přírodopisu, Cvičení z fyziologie rostlin, Cvičení z fyziologie živočichů, Cvičení z fyziologie člověka, Pedologie, klimatologie a hydrologie, Komplexní vzdělávací projekt a k tvorbě bakalářských a magisterských prací. Od zimního semestru 2010/2011 jsou zakoupené přístroje a didaktická technika používány ve výuce.
Co bylo v rámci projektu nově pořízeno a uvedeno do provozu?
Elektroforetický systém se zdrojem, Thermocyklér a související vybavení, Centrifuga, Gelový dokumentační systém, Soubor setů pro praktická cvičení (dovoz UK), Bodystat 1500, Dynamometry Handgrip, Ergometr MX 1 s Cardio-puls setem, Spirometr 08 Spiro, Sada půdních sít a Mercoquant testery, růstová komora Fytoscope FS 80-WIR, přenosný fluorometr FluorPen FP 100max-LM, PlantPen PŘI 200s pro měření reflektačního parametru, interaktivní tabule a vizualizér.
Projekt obohatí i spektrum výukových a studijních materiálů
V časovém horizontu 2 – 4 let budou v souvislosti s využíváním nových přístrojů vytvořeny následující výukové materiály:
Řešitelkou projektu byla PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.; spoluřešiteli byli Mgr. Renata Ryplová, Dr. a prof. RNDr. Miroslav Papáček, CSc.