V rámci řešení projektu byla inovována výuka předmětu Fyziologie rostlin. Inovovaná výuka zahrnuje prvky badatelsky orientovaného vyučování v biologii, byl posílen didaktický aspekt výuky a byla zdůrazněna vazba probíraných témat z fyziologie rostlin na životní prostředí zejména v kontextu současných globálních změn. Těžištěm projektu bylo rozšíření spektra badatelsky orientovaných úloh a zařazení motivačních videosekvencí do výuky. Tyto změny byly umožněny díky finanční podpoře projektu využité na nákup drobných měřících přístrojů a zařízení a dalšího materiálu nutného k provádění pokusů.
V rámci řešení projektu vznikl soubor tištěných návodů pro badatelsky orientované úlohy a byl založen soubor multimediálních výukových materiálů „Rostliny v dnešním světě“, jeho první částí „Energetický metabolismus rostlin“
http://wvc.pf.jcu.cz/wvcone/?article=/vysilani/katedra-biologie/rostliny-v-dnesnim-svete.html