Sborník z konference
Pedagogická fakulta
Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
Katedra pedagogiky a psychologie
Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání
(sborník z konference)
Obsah
Referáty v plénu
- RÝDL K.: K modelům vzdělávání učitelů 1. stupně u nás a ve světě
- SPILKOVÁ V.: Reflexe změn ve vzdělávání učitelů primárních škol po roce 1989
- BROŽ Z.: Školní vzdělávací program a proměna školy
- STUCHLÍKOVÁ I.: Psychologické aspekty vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ
Sekce 1 Obecné problémy na ZŠ v období před přípravou školních vzdělávacích programů a další vzdělávání učitelů
- NELEŠOVSKÁ A., SVOBODOVÁ J.: Reflexe připravenosti učitelů na tvorbu ŠVP ZV
- SVOBODOVÁ E.: Zkušenosti s přijetím RVP PV v mateřských školách
- PROKEŠOVÁ L., JANDOVÁ R.: RVP pro ZV z pohledu učitelů základních škol
- DVOŘÁKOVÁ K.: Tvorba školního vzdělávacího programu na waldorfské škole
- VÁCLAVÍK V.: Otevřené vyučování - opomíjená nabídka pro didaktické inovace
- SOUČEK V.: Zamyšlení nad otázkou hodnot a postojů při utváření ŠVP: metodická východiska.
- BAUMAN P.: Cíle základního vzdělávání a možnosti jejich naplnění prostřednictvím výuky filosofie na prvním a druhém stupni ZŠ
- CVACH R.: Možnosti využití zkušeností učitelů z volnočasových aktivit při tvorbě ŠVP a uplatnění programu "Filozofie pro děti" ve ŠVP
- FENYVESIOVÁ L., TIRPÁKOVÁ A.: Komparácia interakčného štýlu učiteĺov ZŠ a osemročných gymnázií
- HAVELKA P., MAN F.: Ovlivňování motivace žáků 1. stupně ZŠ učiteli
- HATÁR C., GROFČÍKOVÁ S.: Ďalšie vzdelávanie učiteĺov v centre záujmu andragogickej pedeutológie
- DUCHOVIČOVÁ J., TÓTHOVÁ M.: Úroveň diagnostických kompetencií učiteľov I. stupňa ZŠ ako výzva pre orientáciu ďalšieho vzdelávania učiteľov
- ČEPIČKOVÁ I.: Od rámcového vzdělávacího programu ZV (základního vzdělávání) ke školnímu vzdělávacímu programu v rámci dalšího vzdělávání na PF UJEP.
- HORVÁTHOVÁ Z.: Využitie informačných a komunikačných technológií vo vzdelávaní
- PROKYPČÁKOVÁ K.: Zefektívnenie vzdelávanie budúcich učiteľov
- ZELENÁ H.: Inovácia a zvýšenie efektivity vzdelávania prostredníctvom ikt
- BELÁKOVÁ T.: E-learningové vzdelávanie univerzitných pedagógov
Sekce 2 Pregraduální příprava učitelů primárního vzdělávání (oborové didaktiky)
- TÓTHOVÁ M., DUCHOVIČOVÁ J.: Inovačné trendy v pregraduálnej príprave učiteľov pre oblasť predškolskej a elementárnej pedagogiky na PF UKF v Nitre
- MIKEŠOVÁ J.: Změny v pregraduální přípravě učitelů primárního vzdělávání v návaznosti na evropskou dimenzi
- KOSOVÁ B.: Profesionalita učiteľa - učiteľ ako expert
- PORUBSKÝ Š.: Úloha a možnosti školy v oblasti kompenzačnej edukácie sociálne znevýhodnených skupín žiakov
- HORŇÁK L.: Aktuálne otázky vzdelávania minorít ako súčasť pregraduálnej prípravy učiteľov primárneho vzdelávania na Slovensku
- PORTIK M.: Aktuálne problémy vzdelávania znevýhodnených rómskych žiakov
- ŠMAHELOVÁ B.: Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství 1. stupně ZŠ
- KOUŘILOVÁ J., MAZEHÓOVÁ Y.: Práce s kolážemi při profesní přípravě budoucích učitelů
- HOLOUŠOVÁ D., KROBOTOVÁ M.: Tradice v přípravě budoucích učitelů prvního stupně základní školy
- ŠIKULOVÁ R.: Osobnostní a sociální výchova v pregraduální přípravě učitelů primární školy
- BUJNOVÁ E., IVANOVIČOVÁ J.: Inovačné trendy v praktickej príprave študentov učiteľstva 1. stupňa ZŠ
- HAVLISOVÁ H.: Podpora rozvoje praktických dovedností v pregraduální přípravě učitelů pro 1. stupeň ZŠ prohloubenou specializací speciální pedagogika
- SUCHÁNKOVÁ E.: Profesní příprava studentů pro inkluzivní vyučování
- MARÁDOVÁ E.: Nové pojetí výchovy ke zdraví v přípravě učitelů primární školy
- NAJVAR P.: Proměny cizojazyčného vzdělávání studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU
- PODROUŽEK L.: Přírodovědné vzdělání a získávání didaktických kompetencí v didaktice přírodovědy u studentů učitelství 1. stupně základní školy v souvislosti s RVP ZV
- KUPKA J.: Pojetí seminární práce v přírodovědné přípravě učitelů primární školy na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity
- PETR J.: Znalost přírodnin - důležitá součást přípravy učitele primární školy
- HOLEC J.: Hlediska výběru skladeb k poslechu v souvislosti s požadavky RVP
- HAVEL J.: Jak dnes učíme didaktiku prvopočátečního čtení a psaní
- DAVID M., ŠIMKOVÁ I..: Několik poznámek k výuce českého jazyka v přípravě učitelů 1. stupně ZŠ
- JOŠT J.: Oční pohyby u zjevně podprůměrného čtenáře: kasuistika
- NAJVAROVÁ V.: Student a studium odborného textu
- VANÍČEK J., ICHA J.: Informační technologie na 1. stupni základní školy ve světle nového školského zákona