MŠSp - SZZ - Logopedie
- Logopedie - definice, organizace logopedické péče, mezioborová spolupráce, principy logopedické péče, metody logopedické prevence
Praktická část: vokály – metodika vyvození, Hellwagův trojúhelník
- Narušená komunikační schopnost, kategorie NKS, jazykové roviny
Praktická část: BPM - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Vývoj řeči – fylogeneze a ontogeneze řeči, fyziologie řeči
Praktická část: VF - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Logopedické pomůcky, základy logopedické diagnostiky a klasifikace metod logopedické diagnostiky
Praktická část: DTN - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Přípravná cvičení v logopedické prevenci
Praktická část: ĎŤŇ J - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Orientační logopedické vyšetření
Praktická část: CSZ - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Narušený vývoj řeči - OVŘ, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: ČŠŽ - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Narušený vývoj řeči - dysfázie, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: LRŘ - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Získaná psychogenní nemluvnost – mutismus, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: KGCh - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Narušení zvuku řeči rinolalie a palatolalie, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: H - metodika vyvození, charakteristika hlásky podle místa a způsobu tvoření, sluchového dojmu, znělosti a artikulačního okrsku
- Narušená fluence řeči tumultus sermonis, balbuties, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: náměty her na rozvoj sluchové percepce
- Narušení článkování řeči dyslalie, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: náměty her na rozvoj zrakové percepce
- Symptomatické poruchy řeči, řeč dětí s mentální retardací, DMO, se zrakovým postižením, AAK
Praktická část: náměty her na hrubou a jemnou motoriku, oromotoriku
- Poruchy hlasu, terminologické vymezení, etiologie, klasifikace, symptomatologie, možnosti prevence, specifika komunikace a základní doporučení
Praktická část: grafomotorika, rozvoj grafomotoriky - cvičení
- Komunikační kompetence v předškolním vzdělávání, RVPP, rozvoj jazykových rovin u předškolních dětí, inkluze
Praktická cvičení: cvičení na propriocepci, prostorovou a časovou orientaci