FP7 SIS-CT-2009-234870 S-TEAM (Science Teacher Education Advanced Methods)
FP7 SIS-CT-2009-234870 S-TEAM (Science Teacher Education Advanced Methods)
Doba řešení projektu: 2010-2012
Žadatel: Norwegian University of Science and Technology Norway (coordinator)
(Partneři):
University of Oslo, Norway
Université Pierre Mendes-France, France
Centre National de la Recherche Scientifique, France
University of Bristol, United Kingdom
Kaunas University of Technology, Lithuania
University of South Bohemia, Czech Republic
Vilnius Pedagogical University, Lithuania
University of Copenhagen, Denmark
University of Leeds, United Kingdom
Friedrich Schiller University of Jena, Germany
University of Strathclyde, United Kingdom1
Leibniz Institute for Science Education,at the University of Kiel, Germany
Universidade de Santiago de Compostela, Spain
Helsinki University,Finland
University of Tallinn, Estonia
Technion – Israel Institute of Technology, Israel
Mälardalen University, Sweden
Hacettepe University, Turkey
University of Jyväskylä, Finland
Abo Akademi University, Finland
Gazi University, Turkey
Aarhus Universitet, Denmark
European University – Cyprus, Cyprus
Université Rennes 2- Haute Bretagne, France
Anotace:
Projekt vytvořil reprezentativní síť klíčových pracovišť evropského didaktického výzkumu v přírodních vědách zahrnující 26 pracovišť v 15 zemích se snahou ovlivnit přípravu zhruba půl milionu učitelů přírodních věd v Evropě.
Cílem projektu bylo:
- zlepšit základní přírodovědnou gramotnost, zvýšit motivaci žáků a studentů a zkvalitnit procesy učení v přírodovědném vzdělávání a zvýšit tak zájem o studium přírodních věd a matematiky a o profesní kariéru v těchto oborech
- umožnit velkému počtu učitelů, aby ve své praxi více využívali aktivizující metody vedoucí k badatelsky orientovanému učení,
- podpořit lepší profesní přípravu budoucích učitelů přírodních věd a matematiky rozšířením nabídky alternativních didaktických postupů a výzkumně zakotvených (evidence –based) didaktických znalostí
S-TEAM has been created to change the way science is taught in schools across Europe and beyond. Its task is to make it easier for teachers to use inquiry-based or ‘investigative’ methods when teaching science. These methods should increase student motivation and engagement with science. In turn, this means more scientifically-literate citizens, and more students taking up careers in science, technology, engineering and mathematics.
Řešitelský tým: Iva Stuchlíková, Miroslav Papáček, Jan Petr,