Publikační činnost - 2005
Autor: Mgr. Radek Cvach
Forma: Konference
JANDOVÁ, R., and CVACH, R. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. 2005
Forma: Sborník příspěvek
CVACH, R. Tři úvahy nad RVP ZV. Příprava učitelů primárního vzdělávání, 2005, p. 97-102.
CVACH, R. Možnosti využití zkušeností učitelů z volnočasových aktivit při tvorbě ŠVP a uplatnění programu "Filosofie pro děti" ve ŠVP. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 53-57.
Forma: WWW stránka
CVACH, R. Reakce na studii J. Simonové a J. Strakové, Vymezení hlavních problémů ohrožujících realizaci kurikulární reformy.Praha, SKAV 2005. http://www.skav.cz/docs/reakce_cvach.doc, 2005
Autor: Mgr. Petr Grinninger
Forma: Sborník příspěvek
GRINNINGER, P. Samohodnotící kasuistické "dílny" pro učitele a poradce. Psychologické metódy vo výchovnom a kariérovom poradenstve, 2005, p. 42-45.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Krátká zpráva ze stáže profesních poradců v Estonsku. Poradenství pro studující vysokých škol - Praha 2004, sborník příspěvků ze semináře, 2005, p. 41-48.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Cesta ke kulturní toleranci přes vlastní zážitek. Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference, 2005, vol. 1, p. 101-107.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Sonda do "etnické identity" jako nástroj "implicitní" multikulturní výchovy studentů: JAK ČEŠI HODNOTÍ ČECHY.. Sborník z mezinárodní vědecké konference: Psychológia v škole, 2005, p. 243-252.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Cesta ke kulturní toleranci přes vlastní zážitek.. Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference, 2005, vol. 1, p. 101-107.
Autor: PhDr. Petr Havelka, Ph.D.
Forma: Článek odborný
HAVELKA, P. Pátý rok asistentské praxe na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích. Pedagogická orientace, 2005, vol. 2005, (no. 2), p. 84-87.
Forma: Sborník příspěvek
HAVELKA, P., and MAN, F. Ovlivňování motivace žáků 1. stupně ZŠ učiteli. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 61-66.
Autor: PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.
Forma: Disertace
HAVLISOVÁ, H. Praha: PF UK, 2005., 144 s.
Forma: Sborník příspěvek
HAVLISOVÁ, H. Podpora rozvoje praktických dovedností v pregraduální přípravě učitelů pro l. stupeň ZŠ s prohloubenou specializací - speciální pedagogika. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 149-150.
Autor: Mgr. Renata Jandová
Forma: Konference
JANDOVÁ, R., and CVACH, R. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. 2005,
Forma: Přednáška
JANDOVÁ, R. Sluchová učebnice pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií.. Dyscentrum Praha, 2005.
Forma: Sborník celek
JANDOVÁ, R. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005,
Forma: Sborník příspěvek
PROKEŠOVÁ, L., and JANDOVÁ, R. RVP pro ZV z pohledu učitelů ZŠ. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 27-33.
Autor: RNDr. Naděžda Johanisová
Forma: Článek odborný
JOHANISOVÁ, N. Sokratovský dialog.. Bedrník - časopis pro ekogramotnost, 2005, vol. 3, (no. 3), p. 22.
Forma: Článek populárně naučný
JOHANISOVÁ, N. Svépomoc a křížové dotace aneb na návštěvě u hasičů.. Sedmá generace, 2005, vol. 14, (no. 3), p. 22-26.
JOHANISOVÁ, N. Kde peníze nejsou pánem, ale služebníkem.. Sedmá generace, 2005, vol. 14, (no. 2), p. 18-21.
JOHANISOVÁ, N. Život v puklinách.. Sedmá generace, 2005, vol. 14, (no. 1), p. 28-31.
JOHANISOVÁ, N. Rescuing co-ops.. Social Enterprise, 2005, vol. 42, (no. 11), p. 14-15.
JOHANISOVÁ, N. Komunita: prázdná bublina nebo cesta z pasti současnosti?. Klíčová dírka - časopis česko-slovenské permakultury, 2005, vol. 1, (no. 3), p. 6-7.
JOHANISOVÁ, N. Hypermarkety, externality a my.. A2 Kulturní týdeník, 2005, vol. 1, (no. 11), p. 21.
JOHANISOVÁ, N. Půda a ekonomické alternativy.. Sedmá generace, 2005, vol. 14, (no. 4), p. 28-31.
JOHANISOVÁ, N. Paralelní ekonomické světy.. Sedmá generace, 2005, vol. 14, (no. 5), p. 22-25.
JOHANISOVÁ, N. Za kulisami ekonomických frází. Sedmá generace, 2005, vol. 14, (no. 6), p. 20-23.
JOHANISOVÁ, N. There and back again: a quest for economic alternatives.. Radical economics, 2005, (no. 25), p. 7.
Forma: Kniha celek
JOHANISOVÁ, N. Living in the Cracks. A Look at Rural Social Enterprises in Britain and the Czech Republic. 2005,
Forma: Přednáška
JOHANISOVÁ, N. Survival Strategies of Social Enterprises in Britain and the Czech Republic. Leicester, Velká Británie, 2005.
JOHANISOVÁ, N. Jsou na všechno opravdu potřeba peníze?. Mateřské centrum DDM Tišnov, 2005.
JOHANISOVÁ, N. The role of research and education in building a thriving social economy sector in Central and Eastern Europe. Trento, Itálie, organizátor: OECD LEED Programme, 2005.
JOHANISOVÁ, N. Hypermarkety v ekonomickém kontextu a některé altermativy. Fakulta sociálních studií MU, Brno, 2005.
Forma: Recenze
JOHANISOVÁ, N. Dig where you stand: A message of hope. Growth - the Celtic Cancer: Why the Global Economy Damages our Health and Society. Feasta Review 2, 2005, p. 177-179.
JOHANISOVÁ, N. O penězích jinak. Bedrník - časopis pro ekogramotnost, 2005, vol. 3, (no. 3), p. 28.
Forma: Rozhovor
JOHANISOVÁ, N. Ekonomický růst je problém. Ekolist, BEZK, Praha, 2005, vol. 10, (no. 3), p. 6-7.
JOHANISOVÁ, N. Ekonomický růst je problém. Sisyfos - zpravodaj ekologické výchovy, 2005, vol. 18, (no. 3-4), p. 36-38.
Forma: Sborník příspěvek
JOHANISOVÁ, N. On productivity. Growth - the Celtic Cancer: Why the Global Economy Damages our Health and Society.Feasta Review 2, 2004, vol. 2, p. 164-165.
Forma: WWW stránka
JOHANISOVÁ, N. Ekonomický růst je problém. http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=231492, 2005,
JOHANISOVÁ, N. Pohlad do hypermarketoveho zakulisa.. http://www. spz.sk/ekolisty/Ekolist.htm, 2005,
Autor: PhDr. Jiří Jošt, CSc.
Forma: Článek vědecký
JOŠT, J. Výzkum očních pohybů u dyslektiků v posledních 25 letech. Československá psychologie, 2005, vol. XLIX, (no. 2), p. 117-130.
JOŠT, J. Oční pohyby a čtení (1. část). Speciální pedagogika, 2005, vol. 15, (no. 4), p. 276-284.
Forma: Přednáška
JOŠT, J. Oční pohyby jako prediktor dyslexie.. Celostátní seminář o specifických poruchách učení, PdF UK Praha, 2005.
Forma: Sborník příspěvek
JOŠT, J. Oční pohyby u zjevně podprůměrného čtenáře: kasuistika. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 182-184.
Autor: Mgr. Jana Kouřilová
Forma: Kniha kapitola
KOUŘILOVÁ, J., and MAZEHÓOVÁ, Y. Moc emocí. Zvládání emočních problémů školáků, 2005, p. 135-142.
MAZEHÓOVÁ, Y., and KOUŘILOVÁ, J. Pohled do psychologické poradny. Zvládání emočních problémů školáků, 2005, p. 39-49.
Forma: Přednáška
STUCHLÍKOVÁ, I., MAZEHÓOVÁ, Y., and KOUŘILOVÁ, J. Porovnání projektivních a dotazníkových dat u měření úzkosti.. IV. konference Kvalitativní přístup ve ve vědách o člověku, Olomouc, 2005.
Forma: Sborník příspěvek
KOUŘILOVÁ, J., and MAZEHÓOVÁ, Y. Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku. Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference, 2005, vol. 1, p. 161-168.
KOUŘILOVÁ, J., and MAZEHÓOVÁ, Y. Práce s kolážemi při profesní přípravě budoucích učitelů. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 134-135.
Autor: prof. PhDr. František Man, CSc.
Forma: Článek vědecký
MAN, F., and MAREŠ J. Výkonová motivace a prožitek typu flow. Pedagogika, 2005, vol. LV, (no. 2), p. 151-171.
STUCHLÍKOVÁ, I., HAGTVET, K., and MAN, F. Dotazník k měření afektivních stavů: konfirmační faktorová analýza krátké české verze. Československá psychologie, 2005, vol. XLIX, (no. 5), p. 459-469.
Forma: Kniha kapitola
MAN, F., TÁBORSKÝ, F., and SPIELBERGER, CH. D.. Trait-State Anxiety, Worry, and Emotionality in Athletic Competition. Stress and Emotion, 2005, p. 45-59.
Forma: Recenze
PROKEŠOVÁ, L., and MAN, F. Psychologické a sociálno-patologické prejavy detí a mládeže.. Československá psychologie, 2005, vol. IL, (no. 1), p. 93.
ŠTEFÁNKOVÁ, Z., and MAN, F. Motivationsdiagnostik. Československá psychologie, 2005, vol. XLIX, (no. 4), p. 378-380.
Forma: Sborník příspěvek
HAVELKA, P., and MAN, F. Ovlivňování motivace žáků 1. stupně ZŠ učiteli. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 61-66.
Autor: PaedDr. Yvona Mazehóová
Forma: Abstrakt
MAZEHÓOVÁ, Y., and STUCHLÍKOVÁ, I. Anxiety of future teachers - self-report and projective data.. Book of Abstracts 11th Biennial Conference EARLI, 2005, p. 447-448.
Forma: Kniha kapitola
KOUŘILOVÁ, J., and MAZEHÓOVÁ, Y. Moc emocí. Zvládání emočních problémů školáků, 2005, p. 135-142.
MAZEHÓOVÁ, Y., and KOUŘILOVÁ, J. Pohled do psychologické poradny. Zvládání emočních problémů školáků, 2005, p. 39-49.
Forma: Přednáška
STUCHLÍKOVÁ, I., MAZEHÓOVÁ, Y., and KOUŘILOVÁ, J. Porovnání projektivních a dotazníkových dat u měření úzkosti.. IV. konference Kvalitativní přístup ve ve vědách o člověku, Olomouc, 2005.
Forma: Sborník příspěvek
KOUŘILOVÁ, J., and MAZEHÓOVÁ, Y. Možnosti využití arteterapie u dětí mladšího školního věku. Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference, 2005, vol. 1, p. 161-168.
KOUŘILOVÁ, J., and MAZEHÓOVÁ, Y. Práce s kolážemi při profesní přípravě budoucích učitelů. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 134-135.
MAZEHÓOVÁ, Y. Rodič dítěte "školsky oslabeného" a jeho postoj k dítěti, ke škole a k odborné péči.. Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech., 2005, p. 192-204.
Autor: Mgr. Miroslav Procházka
Forma: Sborník příspěvek
PROCHÁZKA, M. Možnosti a meze výchovného působení učitele - školního metodika prevence.. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež., 2005, p. 168-170.
PROCHÁZKA, M. Učitel - metodik prevence na školách a jeho příprava. Socialia 2004. Sborník příspěvků z mezinárodní konference, 2005, p. 349-352.
PROCHÁZKA, M. Učitel - metodik prevence na školách a jeho příprava.. História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdělávania, 1. diel, 2005, p. 367-368.
Autor: doc. PhDr. Ludmila Prokešová, CSc.
Forma: Článek odborný
PROKEŠOVÁ, L. Pro koho je domácí vzdělávání.. Informatorium 3-8, 2005, vol. 11, (no. 10), p. 6-7.
PROKEŠOVÁ, L., and SVOBODOVÁ, E. Učitelky mateřských škol hodnotí RVP pro školní vzdělávání.. Informatorium 3-8, 2005, vol. 12, (no. 10), p. 7-9.
Forma: Kniha kapitola
PROKEŠOVÁ, L. Optimalizace emočního stavu žáků - didaktické záměry a inovace.. Zvládání emočních problémů školáků, 2005, p. 51-61.
PROKEŠOVÁ, L. Podpora emočního rozvoje žáků v primárním vzdělávání. Zvládání emočních problémů školáků, 2005, p. 69-110.
Forma: Recenze
PROKEŠOVÁ, L., and MAN, F. Psychologické a sociálno-patologické prejavy detí a mládeže.. Československá psychologie, 2005, vol. IL, (no. 1), p. 93.
Forma: Sborník příspěvek
PROKEŠOVÁ, L. Několik poznámek k možnostem připravovat prostřednictvím pedagogických disciplin studenty učitelství pro primární vzdělávání na práci podle ŠVP pro ZV.. Příprava učitelů primárního vzdělávání, 2005, p. 53-58.
PROKEŠOVÁ, L., and JANDOVÁ, R. RVP pro ZV z pohledu učitelů ZŠ. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 27-33.
Autor: Václav Souček, Dr.
Forma: Článek odborný
SOUČEK, V. Hodnoty a postoje ve školní třídě.. Pedagogická orientace, 2005, vol. 2005, (no. 3), p. 1-4.
Forma: Sborník příspěvek
SOUČEK, V. Zamyšlení nad otázkou hodnot a postojů při utváření ŠVP: metodická východiska.. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 42-45.
Autor: doc. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.
Forma: Abstrakt
MAZEHÓOVÁ, Y., and STUCHLÍKOVÁ, I. Anxiety of future teachers - self-report and projective data.. Book of Abstracts 11th Biennial Conference EARLI, 2005, p. 447-448.
STUCHLÍKOVÁ, I. Motivational structure and implicit motives of future teachers.. Book of Abstracts 11th Biennial Conference EARLI, 2005, p. 147-148.
Forma: Článek vědecký
STUCHLÍKOVÁ, I., HAGTVET, K., and MAN, F. Dotazník k měření afektivních stavů: konfirmační faktorová analýza krátké české verze. Československá psychologie, 2005, vol. XLIX, (no. 5), p. 459-469.
Forma: Kniha celek
STUCHLÍKOVÁ, I., et al. Zvládání emočních problémů školáků. 2005,
Forma: Přednáška
STUCHLÍKOVÁ, I., MAZEHÓOVÁ, Y., and KOUŘILOVÁ, J. Porovnání projektivních a dotazníkových dat u měření úzkosti.. IV. konference Kvalitativní přístup ve ve vědách o člověku, Olomouc, 2005.
Forma: Recenze
STUCHLÍKOVÁ, I. Intuitivní koncepce žáků a učitelů očima Torffa a Stenberga.. Od implicitních teorií výuky k imlicitním pedagogickým znalostem., 2005, vol. 1, p. 87-90.
STUCHLÍKOVÁ, I. Emotional intelligence (Schultze, R., Roberts, R. D.). Československá psychologie, 2005, vol. 49, p. 593-595.
Forma: Sborník příspěvek
STUCHLÍKOVÁ, I. Implicitní znalosti a intuitivní pojetí v pedagogické praxi. Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem, 2005, p. 9-16.
STUCHLÍKOVÁ, I. Psychologické aspekty vzdělávání učitelů 1.stupně ZŠ. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 14-19.
Autor: PaedDr. Eva Suchánková, Ph.D.
Forma: Sborník příspěvek
SUCHÁNKOVÁ, E. Profesní příprava studentů pro inkluzivní vyučování. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 151-153.
SUCHÁNKOVÁ, E. Úroveň sluchového rozlišování podle zkoušky Wepman Matějčka u žáků 1. tříd základní školy.. Sborník abstrakt Celostátní konference Asociace klinických logopedů., 2005, p. 26.
Autor: Mgr. Eva Svobodová
Forma: Článek odborný
PROKEŠOVÁ, L., and SVOBODOVÁ, E. Učitelky mateřských škol hodnotí RVP pro školní vzdělávání.. Informatorium 3-8, 2005, vol. 12, (no. 10), p. 7-9.
SVOBODOVÁ, E. Studium s kamerou v zádech. Informatorium 3 - 8, 2005, vol. XII, (no. 4), p. 6.
SVOBODOVÁ, E. Vánoce nebudou?. Informatorium 3-8, 2005, vol. XII, (no. 10), p. 6.
Forma: Kniha celek
SVOBODOVÁ, E. Škola není holubník. 2005,
Forma: Sborník příspěvek
SVOBODOVÁ, E. Zkušenosti s přijetím RVP PV v mateřských školách.. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 23-26.
SVOBODOVÁ, E. Hra v mateřské škole. Sborník: RAABE, Řízení mateřské školy, 2005, p. 1-15.
SVOBODOVÁ, E. Hra v mateřské škole. Sborník: RAABE, Řízení mateřské školy, 2005, p. 15-30.
Forma: WWW stránka
SVOBODOVÁ, E. Evaluace v mateřské škole. http://www.rvp.cz/clanek/9/184, 2005,
Autor: Mgr. Zuzana Štefánková
Forma: Článek odborný
ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Citová väzba v detstve a adolescencii vo vzťahu k emocionálnej regulácii.. Československá psychologie, 2005, vol. XLIX, (no. 5), p. 432-445.
Forma: Recenze
ŠTEFÁNKOVÁ, Z., and MAN, F. Motivationsdiagnostik. Československá psychologie, 2005, vol. XLIX, (no. 4), p. 378-380.
Forma: Sborník příspěvek
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Krátká zpráva ze stáže profesních poradců v Estonsku. Poradenství pro studující vysokých škol - Praha 2004, sborník příspěvků ze semináře, 2005, p. 41-48.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Cesta ke kulturní toleranci přes vlastní zážitek. Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference, 2005, vol. 1, p. 101-107.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Sonda do "etnické identity" jako nástroj "implicitní" multikulturní výchovy studentů: JAK ČEŠI HODNOTÍ ČECHY.. Sborník z mezinárodní vědecké konference: Psychológia v škole, 2005, p. 243-252.
GRINNINGER, P., and ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Cesta ke kulturní toleranci přes vlastní zážitek.. Nové perspektivy v kognitivním a interkulturním vzdělávání: od předškolní výchovy k informační společnosti - mezinárodní pedagogická konference, 2005, vol. 1, p. 101-107.
ŠTEFÁNKOVÁ, Z. Problematika citovej väzby u detí s poruchami správania - klientov SVP.. Sborník z mezinárodní vědecké konference: Psychológia v škole, 2005, p. 83-90.
Autor: prof. PaedDr. Gabriel Švejda, CSc.
Forma: Sborník příspěvek
HLAVAJOVÁ, H., and ŠVEJDA, G. Edukačné a komunikačné technologie vo vzdelávaní v odraze zahraničnej komparácie. Kultúra - priestor interdisciplinárného myslenia 5, 2005, p. 198-203.
HORVÁTHOVÁ, Z., and ŠVEJDA, G. Informačné technologie vo vzdelávaní v odraze zahraničnej komparácie. Kultúra - priestor interdisciplinárneho myslenia 5, 2005, p. 204-209.
ŠVEJDA, G. Za Milošem Lánským. Od programovaného učení k e-learningu, 2005, p. 193-196.
ŠVEJDA, G. E-learning ve světě. Od programovaného učení k e-learningu, 2005, p. 167-169.
ŠVEJDA, G. Informační technologie v edukačním procesu vysokých škol v komparaci evropského vzdělávání.. Univerzitné vzdelávanie po vstupu do Európskej únie., 2005, p. 1-4 CD.
ŠVEJDA, G. O otázkách a problémech interkultury trochu jinak. Výchova, vzdělávání a kultura ve vztahu k národnostním menšinám., 2004, vol. 3, p. 24-26.
ŠVEJDA, G. E-learning v aktuální přípravě učitelů. Příprava učitelů a aktuální proměny v základním vzdělávání, 2005, p. 82-83.
ŠVEJDA, G. Education and the World of Modern Educations Technology. ICETA 2004 ECHO : proceedings of the workshop ICETA 2004 ECHO, November 29th-30th, 2004, České Budějovice, 2005, vol. 3, p. 5.