Mgr. Zdeňka Bajgarová, Ph.D.
Aktuální rozvrh: viz IS/STAG
Konzultační hodiny: viz přehled
Oblasti profesního zájmu:
- Psychoterapie (práce se sny, práce s tělem, Gestalt psychoterapie, taneční a pohybová terapie)
- Raný vývoj dítěte
- Molekulární psychologie (souvislost genetických polymorfismů a psychických vlastností, epigenetické faktory)
Témata bakalářský a diplomových prací:
- Pocity viny matek (popř. otců) ohledně výchovy dětí
- Mateřský perfekcionismus
- Overindulging výchova
- Vyjednávání rozdělení péče o děti mezi partnery
- Zážitek nepřijetí kolektivem ve třídě a následný sociální vývoj
- Strategie pedagogů pro začleňování outsiderů do kolektivu
- Dilemata matek ohledně zaměstnání při MD
- Raný temperament, výchova a vývojové výstupy
- Emoční socializace dítěte
- Reakce otců na emoce dětí
- Raný obtížný temperament a jeho další vývoj
Publikační činnost:
Bajgarova, Z., & Bajgar, A. (2019; early view). The relationships among MAOA, COMT Val158Met, and 5‐HTTLPR polymorphisms, newborn stress reactivity, and infant temperament. Brain and Behavior, e01511.
Bajgarová, Z., & Stuchlíková, I. (2019). Obtížný temperament v raném dětství. Ceskoslovenska Psychologie, 63(1), 104-115.
Bajgarová, Z., & Stuchlíková, I. (2018). Partner relationships and the raising of a temperamentally difficult infant. Human Affairs, 28(3), 219-232.
Bajgarová, Z. (2015). Výchovné strategie rodičů dětí s obtížným temperamentem. In J. Jošt, A. Nohavová, H. Havlisová (Eds.), Pedagogicko-psychologická diagnostika: cesta k účinnému vedení (pp. 89-103). Praha: EDUKO
Bajgarová, Z. (2016). On a ona rodiči: partnerská láska v rodinách s malými dětmi. In. K. Hosáková, L. Viktorová (Eds.), Sborník příspěvků konference Láska ve 21. století (pp. 6-10). Brno: Tribun EU.
Kvalifikační práce:
Bajgarová, Z. (2017). Obtížný temperament v raném dětství. České Budějovice: Pedagogická fakulta JU - Katedra pedagogiky a psychologie. Dostupné z: https://theses.cz/id/tekpas/Dizertace_Bajgarov.pdf